btt Startet 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 1.Mars.2020 Hei, har en Raymarine C 140W og ST 60 autopilot men får ikke opp autopilot på plotter , har dette KIT fra seatalk til NG , hva kan jeg ha gjort feil ? Er det noe jeg må gjøre på autopilot ? Hvor kan jeg se at autopilot er tilkoblet annet en oppe i høyre hjørne (bilde av et Ror/ratt) Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 (redigert) Strøm.. har du koblet 12 v til sea talk konverterings kittet? Jeg mener å huske noe av det samme. Måtte koble strøm til konverterings kittet. Dette skulle ikke være nødvendig, men mener å huske jeg måtte forsyne denne med 12 v. Husk å terminere åpne plugger med riktige kontakter. Disse må ikke stå åpne. Da virker det ikke Redigert 1.Mars.2020 av Viknes 6BY (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Lag en skisse på hvordan du har koblet dette opp, så er det 10x lettere for oss og bistå deg ? Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 1.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Det lyser grønt på konvertering men jeg skal lage skisse Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 1.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2020 Husker fra et tidligere innlegg her på BP at du må ha siste firmware på alt sammen, spesielt selve converteren. . Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 2.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 Ok, takker det har jeg sikkert ikke , hvordan får jeg det på autopilot da ? Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 2.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2020 btt skrev 18 minutter siden: Ok, takker det har jeg sikkert ikke , hvordan får jeg det på autopilot da ? Skummet litt gjennom Google, men ta en titt her og se om du får noe ut av det. Vær nøye med å lese alle instructions. Kan prøve å lese litt mere senere om du ikke finner ut av det Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 3.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2020 Det er koblet riktig, og diode på Converter blinker riktig. Når jeg tar ut seatalk kontakt så for jeg Warning på plotter om at den har mistet Kurs så noe kontakt er det. Og se jeg på statistikker så er det bevegelser i tall på NG se bilder. Men får ikke opp at noe er tilkoblet eller kompass info eller autopilot info se bilder Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 3.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2020 Menyen: Har du lagt det til på kart plotter meny? Det programmerer ikke seg selv. Du må selv legge inn kompass og gps om du skjønner på plotter menyen. Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 3.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2020 Det er koblet riktig, og diode på Converter blinker riktig. Når jeg tar ut seatalk kontakt så for jeg Warning på plotter om at den har mistet Kurs så noe kontakt er det. Og se jeg på statistikker så er det bevegelser i tall på NG se bilder. Men får ikke opp at noe er tilkoblet eller kompass info eller autopilot info se bilder Sitér dette innlegget Link to post
btt Svart 3.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2020 Men finner der ikke i meny heller, skjønner at det ikke legger seg på skjerm, men har COG fremme og den kommer opp Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Kand et være at du må ta en resett og søke opp alle enheter for at plotter skal finne denne`? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.