casie Startet 2.Mars.2020 Del på Facebook Startet 2.Mars.2020 (redigert) Jeg har nettopp kjøpt meg en ny båt med 2xvp D330 hk fra 2013.Jeg tenkte jeg skulle ta meg en olje og filterservice.Er det noen som vet om disse har en egen slange ned i bunnpanne til og suge opp olje,eller må jeg ta den " gammeldagse" metoden opp igjennom peilepinnerøret? Redigert 2.Mars.2020 av casie (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.Mars.2020 Del på Facebook Svart 2.Mars.2020 Trer bare en slange over peilepinnerøret, så pumper du bare opp oljen med peilepinnerøret som sugerør. Når du ikke får opp mer der, så kan du eventuelt bruke en tynnere slange ned igjennom peilepinnen og suge opp den lille resten som er igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 2.Mars.2020 Del på Facebook Svart 2.Mars.2020 bellen skrev 3 minutter siden: Trer bare en slange over peilepinnerøret D6 har egen slange for å suge opp olje. Denne er på høyre side av motoren, rett bak luftfilteret. Enden er blendet med en messingplugg, bare løsne slangeklemmen og trekke ut pluggen så er det klart for å suge ut oljen. Og all olje kommer ut denne veien, når du suger luft gjennom slangen er motoren tom. @casie Jeg anbefaler at du leser motorens instruksjonsbok. Der står det beskrevet hvordan du bytter olje + masse annet nyttig. Om du ikke har instruksjonsboken kan den lastes ned fra Volvos nettsider. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.