Jump to content

Kjenner noen Andersen vinsj self-tailing (scandinavia) two speed

tedd

Recommended Posts

Hei.

Er det Noen som kjenner til Andersen vinsj self-tailing (scandinavia) two speed. har en sånn og lurte på ca.verdi på denne og hvor store seil den er beregnet for.

Mål på denne er bunn 170mm  midten 80mm topp 120mm og høyde 190mm.

Ser det ligger mye andersen vinjer på båtbutikkene men ingen med navn scandinavia.

Guest Avmønstret#
Thostr skrev 18 minutter siden:

Ja modellen heter Andersen 46ST. Dette regnes som 'top of the pops' blant vinsjer og bruktprisene er som regel svært høye for disse, gitt ordentlig vedlikehold og bra tilstand. 

Fulgte med på finn.no for noen år siden for å finne vinsjer jeg trengte. Da var prisene noe nær hysteriske. Såvidt jeg har fått med meg ser det ut til at brukte vinsjer går langt rimeligere i dag enn de gjorde tidligere. Kanskje det har med å gjøre at båter hugges i større grad så det er mer selibåtdeler på bruktmarkedet? 

Guest Thostr
55 minutes ago, tedd said:

Hei. Takk for svar.

Målene er ikkje lik den 46ST. Denne er mål  Høyde 190. Base 165-170 . Trommel 75-80 

Men dei som er mindre er en hel del mindre. 

Kanskje eg sender en mail til Anersen

Andersen svarer sikkert. Står forøvrig følgende på hjemmesiden deres om 'Scandinavia'-varianter:

"I have “ANDERSEN Scandinavia” winches on my boat; they would have been purchased prior to 1992. Which service kits should be used for these winches?

Please use the following link to our Service Kit section. This will guide you to the correct service kit for your winch."

https://andersenwinches.com/aw/support_faq.asp

Så det er nok eldre vinsjer dette her.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...