Ask Startet 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 4.Mars.2020 Hei Eg lurar på å kjøpa meg ein halar, til å hala opp teiner, og/eller garn. Eigentleg vil eg ikkje ha meir "leamikkutstyr" i livet mitt, men det vil jo vera kjekt å fiska litt kreps, og setja eit garn djupt i ny og ne. Det er uaktuelt med støy ala plenklippar, eller motorsag, på rekka. Ein gamal mann sa òg eit visdomsord til meg ein gong. "Måtte hinmannen ta alle motorar med startsnor!" Då er det elektrisk halar som er tingen. Båten er 15 fot, motoren er ein 2019 mod. Suzuki 60 hk. Eg veit ikkje kva kor stort batteriet er, men det er eit Optima Red, startbatteri. Det er ikkje plass til større batteri i "batterirommet". Eg er takksam for tips, synspunkt og erfaringsdeling. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Er du villig til å skru, borre hull eller støpe forsterkninger i båten. Se på innfestning på et tidlig tidspunkt. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Hobby E 150 Er bra Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 @Ask, som du sikkert har sett av Dracotråden min så har jeg en Northlift LH300 haler. Den orker å trekke krepseteiner, særlig hvis motoren går, og du legger opp en raus kvadrat på ledningene fram. Men den har ikke vært feilfri, så kvaliteten er ikke på topp. Jeg har utbedret det meste, men det er jo ikke alle som har mulighet til det. Andre halere har jeg ikke erfaring med. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Ask Svart 4.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Hei Takk for alle svar. Eg har lest om teinehalaren i tråden din Komodo. Eg har diverre ikkje tilgang til halvparten av verktøyet det synest som om du har, og eg ønsker ein problemfri halar. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Timmeeh Svart 4.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2020 Tror e150 evt en profisher er av de bedre alternativene hvis du skal dra krepselenker. De koster en del men. Har bensinutgaven jeg da, og er sånn passe fornøyd. Lineskivene er ikke noe bra, det er for stor vinkel så tauet kniper dårlig. Må ned i 3-4mm linetau for at det skal knipe bra. Men da blir det med rundt pga manglende kniv. Noe northlift blokkene har. Jeg lagde både kniv og presshjul så da funker det helt OK. Presshjul får en kjøpt, kniv må du lage selv. På bensinutgaven har det vært et tema at det blir for høy belastning på giret hvis du drar tungt ytterst på garntrommelen, men har ikke hørt om noe problemer med den elektriske. Profisher kan man visst ikke veksle mellom garntrommel og dobbel skive slik man kan på e150. Virker som det er massevis av deler å få tak i til hobbyfisher, så her har man nok mulighet å holde liv i haleren i mange år. Skiftet nylig gir på min bensinhaler og det var lagervare. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.