tom Cognac Startet 4.Mars.2020 Del på Facebook Startet 4.Mars.2020 Jeg har avtagbare seteputer og ryggputer i båtstolene i båten min. (Forhistorien er at jeg kjøpte en 33 år gammel båt i august i fjor og vil renovere henne. Jeg har aldri renovert en båt før) Setene, dvs all skai ombord er møkkete, delvis med svertesopp etc. Jeg har fått renset og vasket mesteparten med godt nok resultat. Seter og ryggputer tok jeg av og vasket inne. Skaien på både sete og rygg er stiftet fast til underlaget. I setet er det greit fordi underlaget er finer (vannfast???), mens det i ryggen er (formlaget) glassfiber (ca 3 mm tykk) Fra fabrikk ser jeg at det har vært stiftet her også som i setet. Jeg har en forholdsvis kraftig stiftemanskin (har brukt den til å spenne lerret (bilder/malerier etc) på blindrammer) og der har den fungert ypperlig. Den fungerer delvis på seteryggen, men ikke over det hele. Er det noen av dere, kunnskapsrike båtfolk der ute som har noen tips til hva jeg kan gjøre? Skulle ha lagt ut bilder, men får dessverre ikke lastet ned fra kamera (noe galt med kortleser eller Windows 10????!!!!!!!???) Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
tom Cognac Svart 5.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Mars.2020 Her sees nederste del av baksiden av ryggputene. Den venstre er ok, mens den på den høyre har den "gått opp i liminga"! Noen som har noen tips her? Sitér dette innlegget jeg tørker ut på land....! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.