Jump to content

Anbefaling av jolle motor 6hk

Rookie_332

Recommended Posts

Har kjøpt gummi jolle til vår Bavaria 30 sport og skal nå kjøpe motor til denne håpet på brukt men de få jeg finner a 6hk ligger på 6-7000 og ny ca 9-10.000 liten hopp til ny og du får da garanti da de brukte er 5-8 år gamle.

Hva er deres erfaringer på type, hk da jolla kan ta opp til 9hk men kan kanskje bli volsomt? Og ikke minst dyrere ? 

Så også at Bauhaus hadde ett merke jeg aldri har hørt om 5hk til 7490 hørtes flott ut men usikker på merke da.

R.O skrev 32 minutter siden:

akkurat samme gjorde jeg. Til gummijolla bak på vår 30foter. To takter er enkel å løfte, og ikke minst enklere å starte for ungene...

Får du kjøpt nye 2taktere da jeg mener kun sett nye er 4 taktere?

Evt 2taktete kontra 4 taktere ligger forskjellen i  styrke ? Hastighet?

Rookie_332 skrev for 2 timer siden:

Får du kjøpt nye 2taktere da jeg mener kun sett nye er 4 taktere?

Evt 2taktete kontra 4 taktere ligger forskjellen i  styrke ? Hastighet?

2-taktere ble forbudt å selge etter 2008 +\- ...  så du må kjøpe brukt. Litt høyrer forbruk, men det betyr ingenting på en så liten motor. 

Om en 2T er sterkere enn en moderen 4T vet jeg ikke, men de er i alle fall mindre og lettere, og det er viktig når den skal av og på en jolle mange ganger...

R.O skrev 41 minutter siden:

2-taktere ble forbudt å selge etter 2008 +\- ...  så du må kjøpe brukt. Litt høyrer forbruk, men det betyr ingenting på en så liten motor. 

Om en 2T er sterkere enn en moderen 4T vet jeg ikke, men de er i alle fall mindre og lettere, og det er viktig når den skal av og på en jolle mange ganger...

Ok takk ? blir vel 4 takter og sikter inn på 5-6 hk ?

Rookie_332 skrev for 10 timer siden:

Hidea heter merket på Bauhaus noen med erfaring på det 

Erfaringen er av en slik art at jeg vil prøve å beskrive den med en liten gåte....

"Hadde en gang en snøfreser som het Honda.... etter 23 år så ble dens bane at det lå en murstein i snøen.... så skulle jeg være luuuur og kjøpe en snøfres til under halve prisen... den var laget  i Kina. Den var så klein at selv naboen slutta å stjele min snøfreser når jeg var borte på jobb..... etter 3 år var den helt borte" 

On 3/5/2020 at 7:08 AM, valvolainen said:

Var i samme situasjon som deg og endte med en brukt 5hk yamaha totakt med integrert tank. 

Lav pris, høy ytelse, mindre mengde vedlikehold.

Samme med oss i fjor. Endte med en sisteårs pent brukt 5hk Yamaha totakter med både intern og ekstern tank.  Et veldig mye mer praktisk alternativ enn den elmotoren vi hadde før det.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...