Rookie_332 Startet 5.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 5.Mars.2020 Har kjøpt gummi jolle til vår Bavaria 30 sport og skal nå kjøpe motor til denne håpet på brukt men de få jeg finner a 6hk ligger på 6-7000 og ny ca 9-10.000 liten hopp til ny og du får da garanti da de brukte er 5-8 år gamle. Hva er deres erfaringer på type, hk da jolla kan ta opp til 9hk men kan kanskje bli volsomt? Og ikke minst dyrere ? Så også at Bauhaus hadde ett merke jeg aldri har hørt om 5hk til 7490 hørtes flott ut men usikker på merke da. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 5.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 Var i samme situasjon som deg og endte med en brukt 5hk yamaha totakt med integrert tank. Lav pris, høy ytelse, mindre mengde vedlikehold. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 5.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 Har ingen erfaring, men her er en liste over motorer som kan passe til en gummijolle. Har ikke kjøpt motor selv enda, og det er ikke sikkert at prisene stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 5.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 valvolainen skrev for 5 timer siden: Var i samme situasjon som deg og endte med en brukt 5hk yamaha totakt med integrert tank. Lav pris, høy ytelse, mindre mengde vedlikehold. akkurat samme gjorde jeg. Til gummijolla bak på vår 30foter. To takter er enkel å løfte, og ikke minst enklere å starte for ungene... Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 5.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 R.O skrev 32 minutter siden: akkurat samme gjorde jeg. Til gummijolla bak på vår 30foter. To takter er enkel å løfte, og ikke minst enklere å starte for ungene... Får du kjøpt nye 2taktere da jeg mener kun sett nye er 4 taktere? Evt 2taktete kontra 4 taktere ligger forskjellen i styrke ? Hastighet? Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 5.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 Hvilken jolle valgte du? Er litt på jollejakt selv. Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 5.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 Gullfisk skrev Just now: Hvilken jolle valgte du? Er litt på jollejakt selv. Var åpnings kampanje på maritim butikken i Fredrikstad på 280 før 4490 åpnings tilbud 3490 ser veldig bra ut ? Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 5.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 Hidea heter merket på Bauhaus noen med erfaring på det Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 5.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 Rookie_332 skrev for 2 timer siden: Får du kjøpt nye 2taktere da jeg mener kun sett nye er 4 taktere? Evt 2taktete kontra 4 taktere ligger forskjellen i styrke ? Hastighet? 2-taktere ble forbudt å selge etter 2008 +\- ... så du må kjøpe brukt. Litt høyrer forbruk, men det betyr ingenting på en så liten motor. Om en 2T er sterkere enn en moderen 4T vet jeg ikke, men de er i alle fall mindre og lettere, og det er viktig når den skal av og på en jolle mange ganger... Sitér dette innlegget Link to post
Rookie_332 Svart 5.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 R.O skrev 41 minutter siden: 2-taktere ble forbudt å selge etter 2008 +\- ... så du må kjøpe brukt. Litt høyrer forbruk, men det betyr ingenting på en så liten motor. Om en 2T er sterkere enn en moderen 4T vet jeg ikke, men de er i alle fall mindre og lettere, og det er viktig når den skal av og på en jolle mange ganger... Ok takk ? blir vel 4 takter og sikter inn på 5-6 hk ? Sitér dette innlegget Link to post
R.O Svart 5.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2020 Rookie_332 skrev for 2 timer siden: Ok takk ? blir vel 4 takter og sikter inn på 5-6 hk ? Små 4T har nok blitt lettere, for noen år siden så var forskjellen stor. Skal du ha den av og på en jolle så ville jeg sett etter den letteste motoren... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2020 Rookie_332 skrev for 10 timer siden: Hidea heter merket på Bauhaus noen med erfaring på det Erfaringen er av en slik art at jeg vil prøve å beskrive den med en liten gåte.... "Hadde en gang en snøfreser som het Honda.... etter 23 år så ble dens bane at det lå en murstein i snøen.... så skulle jeg være luuuur og kjøpe en snøfres til under halve prisen... den var laget i Kina. Den var så klein at selv naboen slutta å stjele min snøfreser når jeg var borte på jobb..... etter 3 år var den helt borte" Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 6.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2020 On 3/5/2020 at 7:08 AM, valvolainen said: Var i samme situasjon som deg og endte med en brukt 5hk yamaha totakt med integrert tank. Lav pris, høy ytelse, mindre mengde vedlikehold. Samme med oss i fjor. Endte med en sisteårs pent brukt 5hk Yamaha totakter med både intern og ekstern tank. Et veldig mye mer praktisk alternativ enn den elmotoren vi hadde før det. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.