Jump to content

Hydrauliskstyring og servo. Får ikke plass til sylinder

Bruun

Recommended Posts

Driver og bygger om til VP servo i min Riviera med dobbelinstalasjon. Når jeg monterer den hydrauliskesylinderen til VP sylinderen ser jeg at jeg mangler noen cm plass til skutesiden. Finnes det løsninger for dette? Den hydrauliskesylinderen må vel ha den lengden den har for å få nok utslag. Har to styreposisjoner så teleflex er ikke aktuelt. 

Jeg havde lignende problem på tidligere båd, Sessa 27 med twin Alpha one drev da jeg monterede hydraulisk styring fra Seastar i stedet for teleflex kabelstyring. Løsningen var at skrue "mellemstykket" på Seastar cylinderen ud og bore et nyt hul i stempelstangen.

Gevindet i cylinderen er samme som i mellemstykket. Nu kan du skrue cylinderen direkte på servoen uden mellemstykket (mener der er 7/8" x 14 gevind på mercruiser)

Jeg ved ikke om det er samme problem du har?

293014701_Skrmbillede2020-03-0801_43_542.jpg.f014863253328a09902aa137d1e10de3.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...