Jump to content

Male gavlbåt

Poolboy

Recommended Posts

Bengalac foran tokomponent på tre! Treet lever såpass at tokomponent fort blir noe hardt og kan sprekke opp. I tillegg er det ikke alle underlag (som f.eks. gammel maling) som takler tokomponent oppå. Kan reagere og begynne å boble.

Jotun Shipolin er en god oljebasert maling til trebåter, har du mulighet til å få tak i den synes jeg den er bedre enn Bengalac. Grei glans og slitesterk, men samtidig elastisk.

Når det gjelder farge er dette en smakssak som man nok aldri kan bli helt enige om? Jeg liker godt vogngrønn (NCS-kode S 7010-G30Y). Den er klassisk pen på en gavlabåt. Kan forstå hvis folk er uenige, men de tar feil?

Redigert av Hakkannen (see edit history)
Poolboy skrev for 5 timer siden:

Båten er plastbelagt/glassfiber!

Beklager, min feil, hengte meg så opp i at det var en trebåt at jeg ikke fikk med meg at den er plastbelagt? Da blir saken selvsagt en annen. Det blir ikke rare bevegelsen i overflaten da, så en hardere maling vil fungere bra. Forutsatt at det er brukt tokomponent fra før ville jeg også ha brukt dette igjen. Tokomponent er som oftest mer slitesterk og varig i forhold til oljemaling. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...