Poolboy Startet 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 8.Mars.2020 (redigert) Heisann Båten er plastbelagt!!! jeg har nå stoffet gavlbåten min, neste skritt er å male det blå. Hvordan maling ville dere brukt? 2komponent eller Bengalakk? Skal jeg gå for fortsatt blå eller skal jeg prøve mørk grå? Kom med forslag? Redigert 8.Mars.2020 av Poolboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 (redigert) Bengalac foran tokomponent på tre! Treet lever såpass at tokomponent fort blir noe hardt og kan sprekke opp. I tillegg er det ikke alle underlag (som f.eks. gammel maling) som takler tokomponent oppå. Kan reagere og begynne å boble. Jotun Shipolin er en god oljebasert maling til trebåter, har du mulighet til å få tak i den synes jeg den er bedre enn Bengalac. Grei glans og slitesterk, men samtidig elastisk. Når det gjelder farge er dette en smakssak som man nok aldri kan bli helt enige om? Jeg liker godt vogngrønn (NCS-kode S 7010-G30Y). Den er klassisk pen på en gavlabåt. Kan forstå hvis folk er uenige, men de tar feil? Redigert 8.Mars.2020 av Hakkannen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Poolboy Svart 8.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 (redigert) Båten er plastbelagt/glassfiber! @Hakkannen Redigert 8.Mars.2020 av Poolboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Hva er brukt fra før? Om det er brukt en komponent fra før så har du strengt tatt ikke stort annet valg... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Ida Marie III Svart 8.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 Bruk 2 komponent, så sant den ikke reagere med lakken som er der fra før... Farge er en smak sak... Gavlbåter skal være i oljet treverk....men det toget er jo gått nå... Sitér dette innlegget Link to post
Poolboy Svart 8.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2020 (redigert) Enig i det @Ida Marie III, men overtok denne båten nå i mot at jeg gir den litt omsorg. Så da gjør jeg det beste ut av det? Mener det er brukt 2 komponent @index Redigert 8.Mars.2020 av Poolboy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 9.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2020 Poolboy skrev for 5 timer siden: Båten er plastbelagt/glassfiber! Beklager, min feil, hengte meg så opp i at det var en trebåt at jeg ikke fikk med meg at den er plastbelagt? Da blir saken selvsagt en annen. Det blir ikke rare bevegelsen i overflaten da, så en hardere maling vil fungere bra. Forutsatt at det er brukt tokomponent fra før ville jeg også ha brukt dette igjen. Tokomponent er som oftest mer slitesterk og varig i forhold til oljemaling. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 9.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2020 Om det er brukt tokomponent før ville jeg har fortsatt med det. Slitestyrke og glans er overlegen ift enkomponent. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.