Jump to content

Bærbar VHF, hvilken anbefaler dere?

Grandezza28

Recommended Posts

alf-inge skrev for 8 timer siden:

Min snart fem år gamle, vanntette mobiltelefon har vannttet USB-kontakt. Uten deksel. Når dette kunne lages for fem år siden, burde det være mulig å utstyre en bærbar VHF med vanntett USB-kontakt i dag.

Ja det er vel etterhvert ganske mange år siden mobilprodusentene klarte å lage både USB og minijackkontakter vanntette. 

Måtte sjekke i bildene mine og ser at det er 5 år siden jeg tok undervannsbilder med Sonymobilen som jeg kjøpte brukt. Det var en helt vanlig mobil uten deksler eller noe annet, og vanntett. 

I "disse tider" savner jeg å kunne såpevaske mobilen i vasken. 

-----

Og Sonybrettet i båten er vanntett med "vanlig" åpen usb og minijack. Det er noen år gammelt nå og har blitt brukt og vært i båten hele tiden. 

Kanskje Sony må lage VHF? ;-)

alf-inge skrev for 20 timer siden:

Min snart fem år gamle, vanntette mobiltelefon har vannttet USB-kontakt. Uten deksel. Når dette kunne lages for fem år siden, burde det være mulig å utstyre en bærbar VHF med vanntett USB-kontakt i dag.

Jeg har hatt flere vanntette telefoner med åpne kontakter. Hvis du unntaksvis dypper de nedi saltvann går det bra. Hvis du ukentlig har de i padlevesten når du ruller med kajakken i saltvann eirer kontaktene.

Samsung xcover telefonen min er 12 år gammel, har lokk over kontakten, og er like god enda.

Redigert av Marius Engel (see edit history)
  • 9 måneder senere...
scamπ skrev On 30.8.2020 at 13.01:

Har Cobra HH600. Jeg er ikke fornøyd. Dyr, dårlig lyd, og ladeport som korroderer selv uten kontakt med sjøvann. Elendig support, får verken svar hos lokal forhandler eller produsent i USA. 

Får håpe DSC fungerer hvis jeg noen gang skulle få brukt for den...

Hei, jeg sitter  og skal bestille denne Cobra HH600, men blir skeptisk nå merker jeg.  Med 5 års reklamasjonsrett så burde lokal forhandler stille opp, også  pga korrigering.  Kjøpte du den i Vestfold? 

image.png.1bc2798356a939248d86c5bac9bdebbe.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...