.Olsen Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 alf-inge skrev for 8 timer siden: Min snart fem år gamle, vanntette mobiltelefon har vannttet USB-kontakt. Uten deksel. Når dette kunne lages for fem år siden, burde det være mulig å utstyre en bærbar VHF med vanntett USB-kontakt i dag. Ja det er vel etterhvert ganske mange år siden mobilprodusentene klarte å lage både USB og minijackkontakter vanntette. Måtte sjekke i bildene mine og ser at det er 5 år siden jeg tok undervannsbilder med Sonymobilen som jeg kjøpte brukt. Det var en helt vanlig mobil uten deksler eller noe annet, og vanntett. I "disse tider" savner jeg å kunne såpevaske mobilen i vasken. ----- Og Sonybrettet i båten er vanntett med "vanlig" åpen usb og minijack. Det er noen år gammelt nå og har blitt brukt og vært i båten hele tiden. Kanskje Sony må lage VHF? ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Marius Engel Svart 3.September.2020 Link til dette innlegget Svart 3.September.2020 (redigert) alf-inge skrev for 20 timer siden: Min snart fem år gamle, vanntette mobiltelefon har vannttet USB-kontakt. Uten deksel. Når dette kunne lages for fem år siden, burde det være mulig å utstyre en bærbar VHF med vanntett USB-kontakt i dag. Jeg har hatt flere vanntette telefoner med åpne kontakter. Hvis du unntaksvis dypper de nedi saltvann går det bra. Hvis du ukentlig har de i padlevesten når du ruller med kajakken i saltvann eirer kontaktene. Samsung xcover telefonen min er 12 år gammel, har lokk over kontakten, og er like god enda. Redigert 3.September.2020 av Marius Engel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elektrisk Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 scamπ skrev On 30.8.2020 at 13.01: Har Cobra HH600. Jeg er ikke fornøyd. Dyr, dårlig lyd, og ladeport som korroderer selv uten kontakt med sjøvann. Elendig support, får verken svar hos lokal forhandler eller produsent i USA. Får håpe DSC fungerer hvis jeg noen gang skulle få brukt for den... Hei, jeg sitter og skal bestille denne Cobra HH600, men blir skeptisk nå merker jeg. Med 5 års reklamasjonsrett så burde lokal forhandler stille opp, også pga korrigering. Kjøpte du den i Vestfold? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 29.Juni.2021 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2021 Jeg hadde Cobra tidligere...den holdt bare et par år...mistet lyden... Erstattet den med Standard Hoirizon ... tror ikke jeg ville anbefalt Cobra... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.