bladfyken Startet 9.Mars.2020 Del på Facebook Startet 9.Mars.2020 (redigert) Hei Har fått en gammel Webasto DBW46 vannvarmer som jeg vurderer å montere. Tanken er å kun ha den koblet til varmtvannstank. Ligger mye i uthavn og da er det kjekt å kunne ha tilgang på varmtvann uten å måtte starte motor. Båten er en Birchwood TS37 Supersport, med to 2015 mod Mercury/Cummins motorer. Så har ikke tenkt å blande motor inn i dette. Noen som har tips med hvordan gå fram? Har en Eber luftvarmer som jeg vil beholde, så henter bare diesel via t-stykke på samme sted er tanken.Så det er mer kobling mot vvbereder jeg tenker på. Redigert 9.Mars.2020 av bladfyken (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 9.Mars.2020 Del på Facebook Svart 9.Mars.2020 (redigert) Et par ting å tenke på: Sett inn kraner så du kan kjøre motor selv om du får en lekkasje i varmeren eller slangene til den, dvs. at du kan bypasse varmerkretsen sett fra motorsiden. Kranene bør monteres slik at du kan stenge en av dem for å unngå å varme opp motoren(e) når du skal varme vann. Monter varmeren lavere enn motorens ekspansjonstank så slipper du egen tank for varmeren. Redigert 9.Mars.2020 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 9.Mars.2020 Del på Facebook Svart 9.Mars.2020 Lazyjack skrev 30 minutter siden: Sett inn kraner så du kan kjøre motor selv om du får en lekkasje i varmeren eller slangene til den, dvs. at du kan bypasse varmerkretsen sett fra motorsiden. Kranene bør monteres slik at du kan stenge en av dem for å unngå å varme opp motoren(e) når du skal varme vann. Monter varmeren lavere enn motorens ekspansjonstank så slipper du egen tank for varmeren. Nå har han vel allerede utelukket motor fra den kretsen: bladfyken skrev for 2 timer siden: Så har ikke tenkt å blande motor inn i dette. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
husky dane 85 Svart 10.Mars.2020 Del på Facebook Svart 10.Mars.2020 Da er små varmevekslere til dette Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.