Jump to content

Båtmessen Sjøen for alle er avlyst for i år 2020

Lars H.

Recommended Posts

Norges Varemesse avlyser alle arrangementer ut april 2020

Messene som skulle vært arrangert fremover som nå er avlyst er:

Sjøen for alle

Camp villmark

Bike Expo

Ungt Entreprenørskap

Hagemessen

Ectes

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Synd, men ikke helt uventet. 

Jobben har gitt meg en ukes karantene for sikkerhets skyld etter at jeg kom hjem fra Sør-Frankrike, like ved grensen til Nord-Italia.

Opprinnelig skulle jeg jobbe hjemmefra i går og i dag, men det blir ut uka.

Hadde jeg fått 14 dagers karantene ville jeg vurdert å tatt PCen med i båten og dratt ut på tur...

Og nei, ingen symptomer - det er flere smittede i Oslo enn det var i Nice-distriktet da vi dro hjem...

Redigert av Pequod (see edit history)
Eika skrev 12 minutter siden:

Så dårlig messa har vært de siste årene, så gjør det faktisk ingenting syns jeg. 

Har i det minste spart noen kroner...

De siste årene er det retro-utstillingene som har gitt meg mest, og i fjor fikk jeg også en hyggelig prat på standene til gjestehavnene, ellers ikke så veldig mye å hente, nei. 

Mer en tradisjon enn noe veldig matnyttig.

Var der for å kjøpe splitter ny mercury 300, etter over 1 time med venting på standen til mercury så kom det en idiot av en "selger", kunne nesten ikke en dritt om motoren og begynte å forklare at de ikke kunne ordne finansiering på messa, da så jeg ifra at jeg IKKE trengte finansiering men at jeg bare trengte en kortterminal eller ett kontonr så blei han litt rar og sa jeg ikke kunne kjøpe/bestille motor der og da. Frekk idiot av en selger som var både kunnskapsløs, treig og frekk. 

Nesyen samme opplevde jeg med Lowrance. Laaang ventetid på selger på standen, kunne ikke kjøpe der og da og etter 14dager kom det ett elendig "messetilbud" på emailen 

Forventer og bli møtt av seriøse, kunnskapsrike folk med respekt, når jeg skal bruke flere hundre tusen. Idag har jeg etec og Simrad :) 

Redigert av Guest (see edit history)

Jeg ga opp båtmessa etterhvert som det ble flere og flere «kremmere» som solgte jacuzzi, hytter, biler og alt mulig rart, og færre og færre seilbåter (som er min interesse). Ett år fikk jeg tilbud om både tannbleking og øyeoperasjon, og da var det vel egentlig nok. Lurer på om det var på Telenor Arena...

Har ellers samme erfaring med messeselgere som @Eika. Det er alt for mange selgere som enten ikke er interessert i å selge, eller så vet de bedre enn meg hva jeg egentlig er på jakt etter. Det er en skikkelig turn-off for min del. Spør jeg om info og pris på Produkt A, så er det ikke Produkt B jeg er ute etter. Og står jeg som eneste kunde på en stand og og ser på et produkt så er det greit om de avbryter samtalen med selgeren på nabostanden og sjekker om jeg trenger hjelp. Jeg vil ikke ha en selger som henger over meg som en flue på fersk hestemøkk, men det er hyggelig om de anerkjenner at de har sett meg og inviterer meg til å stille spørsmål hvis jeg har noen.

Kunne egentlig tenkt meg å ta en tur for å se om det har blitt bedre, men det passet ikke i fjor, og i år ble det avlyst.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Eika skrev for 20 timer siden:

Var der for å kjøpe splitter ny mercury 300, etter over 1 time med venting på standen til mercury så kom det en idiot av en "selger", kunne nesten ikke en dritt om motoren og begynte å forklare at de ikke kunne ordne finansiering på messa, da så jeg ifra at jeg IKKE trengte finansiering men at jeg bare trengte en kortterminal eller ett kontonr så blei han litt rar og sa jeg ikke kunne kjøpe/bestille motor der og da. Frekk idiot av en selger som var både kunnskapsløs, treig og frekk. 

Nesyen samme opplevde jeg med Lowrance. Laaang ventetid på selger på standen, kunne ikke kjøpe der og da og etter 14dager kom det ett elendig "messetilbud" på emailen 

Forventer og bli møtt av seriøse, kunnskapsrike folk med respekt, når jeg skal bruke flere hundre tusen. Idag har jeg etec og Simrad :) 

Det er nok ikke alle selgere som takler så positive kunder som deg.:eek:

Jeg var meget positiv jeg, reiste jo inn på messa for å kjøpe motor og hadde ett håp om ett godt messetilbud. Var glad og fornøyd helt til jeg så hvor lite intressert de var og han antyda at jeg var blakk og trengte finansiering, det var først da jeg blei litt krass 

Hadde tilogmed planlagt 20" stamme, 1.6utv sportmaster girhus, ekstra kraftige motorfester, uten styreassistent, pro et 14,5x32" propell. (Dette var tydeligvis for mye informasjon for selger, han viste ikke om motoren kunne bli levert sånn) 

Jeg skal hverken forsvare selgeren, eller kritsere deg.

Men slike som deg, som har satt seg inn i hva man skal ha og itilegg har cash i lomma, er nok ikke i målgruppen for en slik messe.

Det er vel helst de som ikke vet hva de skal ha som drar dit (satt på spissen).

Selv har jeg aldri vært der, jeg har sluttet med selvskading, dessuten er det er desverre ikke hvilken båt som er problemet, men finasieringen??( er neppe alene der)

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Tipper det blir mange gode tilbud fremover pga shut down, kanskje ikke første to ukene, men spesielt utover våren. Dette kommer til å merkes på økonomien og mange vil slutte å bruke penger og utsette å bruke penger på «unødvendige ting». Og installasjon av båtutstyr etc er jo ganske «ensomt arbeid» som fungerer i disse ekstreme tider. Så lenge folk ønsker å bruke penger på oppgraderinger er dette trolig tiden å gjøre det på og trolig får man beste prisen man noengang vil få på sånt.

Samtidig bidrar man dermed på å holde økonomien i gang ved å gjøre det man hadde tenkt til.

Redigert av Lingefan (see edit history)

Lingefan

Ang negative opplevelser på messe.

Messer er krevende å gjennomføre for de fleste, man må til med en "alle mann på dekk"-løsning for å bemanne standen. Dermed havner folk som kanskje ikke har all verdens kompetanse, men jobber i bedriften som har standen, der. De bør ha vett til å å sende deg videre til noen som har nødvendig kunnskap (de finnes hos både Mercury og Lowrance), men noen er dessverre dårlige på å innse egne begrensninger. 

Ang avlysning.

For egen del var årets SFA den første jeg har sett frem til på flere år, delvis fordi jeg selv skulle stått på stand for Norges Trollingforbund i den nye hallen dedikert til sportsfiske. Det var en hel del penger for vår organisasjon, og en hel del timer med planlegging, som gikk i da.. der. Jeg håper SFA kjører samme opplegg med egen hall til neste år, for dette var et spennende opplegg.

Redigert av Team Colibri (see edit history)
Familiesnekke skrev for 8 timer siden:

Hei,

vet dere hvilke butikker som kjører «sjøen for alle»-rabatter, uansett?

Det ser ut som at West System gjør det; men vet dere om noen andre?

Fikk en Mail fra SG marine med bra messepriser på elektronikk. Fikk også en fra Seatronic.

Team Colibri skrev 1 time siden:

Ang negative opplevelser på messe.

Messer er krevende å gjennomføre for de fleste, man må til med en "alle mann på dekk"-løsning for å bemanne standen. Dermed havner folk som kanskje ikke har all verdens kompetanse, men jobber i bedriften som har standen, der. De bør ha vett til å å sende deg videre til noen som har nødvendig kunnskap (de finnes hos både Mercury og Lowrance), men noen er dessverre dårlige på å innse egne begrensninger. 

Ang avlysning.

For egen del var årets SFA den første jeg har sett frem til på flere år, delvis fordi jeg selv skulle stått på stand for Norges Trollingforbund i den nye hallen dedikert til sportsfiske. Det var en hel del penger for vår organisasjon, og en hel del timer med planlegging, som gikk i da.. der. Jeg håper SFA kjører samme opplegg med egen hall til neste år, for dette var et spennende opplegg.

Egen hall kun for sportsfiske? Da var det faenma synd at messa blei avlyst :( sikkert masse kjentfolk som hadde vært på standene, sikkert masse gode tilbud 

Eika skrev 1 time siden:

Egen hall kun for sportsfiske? Da var det faenma synd at messa blei avlyst :( sikkert masse kjentfolk som hadde vært på standene, sikkert masse gode tilbud 

Riktignok litt fritidsfiske også, men det får en leve med. Overgangen er uansett litt uklar:

https://norboat.no/sjoen-for-alle-lanserer-stor-nysatsning

Vi var flere relatert til sportsfiskemiljøet som har jobbet med stands, aktiviteter og program her. For å gjøre det mulig kom SFA med tilbud om gratis eller sterkt rabattert plass til blant annet Norges Trollingforbund.

Tipper sjansen for at alle butikker (utenom matbutikker og apotek) vil stenge i løpet av en ukes tid er 50/50?

Hvorfor skal så mange (300.000?) butikkansatte hver dag stå overfor et titalls, hundretall og kanskje tusentalls kunder i løpet av kort tid, alle potensielle smittekilder?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...