Gdj Startet 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 10.Mars.2020 Hei, noen her som vet skrogtykkelsen på en 2001 mod Windy scirocco? jeg tenker å bytte Skroggjennomføringer til trudesign og disse krever en skrog tykkelse på 30 mm.! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Jeg blir svært overaska, hvis det viser seg og være tjukkere enn 15-20mm. Men man kan jo legge på noen lag glassfiber der gjennomføringa skal være. Sitér dette innlegget Link to post
Gdj Svart 10.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Ja det er vel det jeg og ville tro at ikke det var tykt nok, uten å gjøre noen tiltak.. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Men hvis du har mulighet til og få litt varme i båten, så er det fort gjort og bygge litt ekstra tykkelse der du vil ha gjennomføringa da. Hvis du ikke kan støpe selv, så er det mange i området som kan det Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Flere i Porsgrunn og Langesund som utfører ultralydbasert tykkelsemåling om du må ha et relativt nøyaktig svar... Skrogtykkelsen varierer mye, ettersom hvor på skroget du skal ha gjennomføringen. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Hvis man vet akuratt hvor man vil ha den/de, så er det fort gjort å borre ett lite hull, sette en teipbit på utsida, stikke en spiker nedi, så markere på spikeren hvor dypt den stakk, så dra den opp å måle. Så ringer man ett glassfiberhue og spør når de har tid til å bygge opp 5-15mm. Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Hvorfor må du ha så tykt skrog for Trudesign? Installerte de samme på min båt, men er langt fra 30mm. Ser ikke helt problemet med det. Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 (redigert) Gdj skrev for 2 timer siden: Hei, noen her som vet skrogtykkelsen på en 2001 mod Windy scirocco? jeg tenker å bytte Skroggjennomføringer til trudesign og disse krever en skrog tykkelse på 30 mm.! Maksimum skrogtykkelse på 30 mm tenker jeg er mer riktig, om du skal montere 1 1/4" og 1 1/2". Maksimum 28 mm om du skal montere mindre skroggjennomføringer, og 40 mm om du skal montere 2". Se side 3 i denne linken: http://trudesignplastics-com.s3.amazonaws.com/products/documents/20/original.pdf?1352423228 Leita litt til, og fant denne (se side 4): https://trudesignplastics-com.s3.amazonaws.com/products/documents/81/bb352f39a05fc30c4a5c2fb067af767a.pdf Og da blir jo spørsmålet om du har kjøpt skroggjennomføringer? Eller tenkt å kjøpe? Finnes flere modeller å velge i. Redigert 10.Mars.2020 av Wallas Service (see edit history) Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Gdj Svart 10.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Se her ja, jeg har nok jeg lest litt fort når jeg leste igjennom det.. da vil jo ikke dette være noe problem selvfølgelig.. takk for hjelp!? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Det fine med baatplassen er at man alltid får svar. Selv om spørsmålet er feil Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Guest Svart 10.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2020 Komodo skrev 4 minutter siden: Det fine med baatplassen er at man alltid får svar. Selv om spørsmålet er feil Hvor er liker knappen når man trenger den ? Sitér dette innlegget Link to post
Familiesnekke Svart 11.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2020 (redigert) Hjemmelaget liker-knapp: ?? Redigert 11.Mars.2020 av Familiesnekke (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.