kokken Startet 11.Mars.2020 Del på Facebook Startet 11.Mars.2020 Overskriften sier det meste, men lurer på om eg kan bruke den oljen på et zf280 gear som skal ha singelgrade 30 olje Sitér dette innlegget Link to post
sjarlatan Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Her er link til liste over godkjente oljetyper: Zf-gir anbefalte oljer Hvis jeg har forstått tabellen rett, så kan du bruke hvilken som helst SAE30-olje. Står en anmerkning ang. DNV, usikker på hva det betyr. I såfall er det bare å finne en olje i listen under 04B/04C. Sitér dette innlegget Link to post
JonnyBoy Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Jeg har brukt den på et Kanzaki gir som skal ha SAE30 olje. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
bellen Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Om jeg leser linken til @sjarlatanrett, så er det ingen problem å bruke hvilken som helst 10w-40 eller 15w-40. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Biltema sin såkalte gressklipperolje har spec. API: CD og viskositet :SAE 30. Det skulle holde bra, sett at Biltema oppgir rette spec. og det er det ingen grunn til å tvile på. Sitér dette innlegget Link to post
KDB Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Bruker Mobil SAE 30 olje på samme gir, kjøper på bukersolje utsalg for skipsfarten. Slike plasser har gode priser. Sitér dette innlegget Link to post
kokken Svart 12.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Takker for alle svar ? Kjører forbi Biltema på vei til båten, så det blir det enklaste.. samtidig føles det litt ukonfortabelt å fylle gressklipper olje på gear som blir drifta av 480 hk Sitér dette innlegget Link to post
sjarlatan Svart 12.Mars.2020 Del på Facebook Svart 12.Mars.2020 Ikke tenk på det som gressklipper olje. Det er bare et nymotens navn på singelgrad motorolje som har blitt brukt på alt fra gressklippere og bilnotorer til store skismotorer på flere tusen hk. Hvis ZF går god for oljekvaliteten så er det ingen grunn til å være ukomfortabel. Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 13.Mars.2020 Del på Facebook Svart 13.Mars.2020 Yanmar-forhandlere har også SAE 30 olje i sitt sortiment. Den brukes på flere av Yanmar sine gear. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.