Mellomstor Startet 13.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 13.Mars.2020 Hei ! Har en mini lekk fra den ene av fire styre slanger på mitt DPG drev. Holder en sessong men man kan til tider se litt olje film bak båten så skal få byttet slanger i år. Har de 4 nye slangene liggende i båten... MEN som bilde jeg har lagt ved viser så må man tydelighvs ha spesial verktøy for å komme til ?? Noen som vet hvor man gjør og evt. hvor man kan få tak i dette verktøyet ? På bilde sr man jeg har ringet rundt overgang der hylse er klemt rundt slange, det er der det lekker litt.. Så går metall røret i en knekk og opp til plata som forbinder utvendig og innvendeg slange. Som bilde to viser, så ser det for meg ut som at man skal skru på vanlig måte nippel i enden av røre ut fra gjenger i plata.. Men er jo så trangt som F så hvordan kommer man til ? Eller er det meningen å løsne plate innvendig for så å løsne slanger innenifra ? Da må man jo i tilfelle bytte pakning på plate med mer.. hadde vært kjekker og bare skru ut slange uteneifra tenker jeg.. Takker for svar :-) Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
crewchief73 Svart 13.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2020 Du må ha spesial verktøy, slik som det på bildet. Må ha et som er veldig kompakt. Da jeg jobbet med båt hadde vi verktøy som var supplert av Volvo. Tror at kanskje Tess, Hydroscand eller lignende kan hjelpe deg Sitér dette innlegget Link to post
Mellomstor Svart 13.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2020 Hei Crewchief73, takk for flott bilde, det skal jeg ta med meg og ta en runde for å få tak i :-) da tar jeg med slangen også så jeg er sikker på at den passer.. Du vet ikke navnet på denne klo nøkkelen ? Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
crewchief73 Svart 13.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2020 Hei, Du kan kanskje klare deg med dette, om du bor i nærheten av BT https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/dobbelkoningsverktoy/spesialpiper-ror-12-8-stk-2000034151 Verktøyet kalles normalt kråkefot. Litt usikker på hva det kalles med forlenger. Dette settet dukket opp når jeg søkte på kråkefot. Har byttet noen av de en gang i tiden. Volvo hadde kampanje på disse rørene på en serie med D motorer. Rør var levert i for dårlig stål kvalitet. Fikk spesial pipe og magnet av Volvo. Måtte teste med magnet og var det ikke rustfritt, måtte vi bytte rørene. En litt kronglete jobb. Sitér dette innlegget Link to post
Mellomstor Svart 13.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2020 (redigert) Hei ! skal sjekke biltema sine, fant en del av de på e-bay også.. Crowfoot wrench :-) Takk. Redigert 13.Mars.2020 av Mellomstor (see edit history) Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Mellomstor Svart 23.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2020 Hei igjen, fant spreng skisse av hvordan dette ser ut, ser fryktelig trangt ut. Må han ta av drevet for å komme til eller skal man med hjelp av en kråkefot slik bilde fra crewchif la inn klare å demontere slangene uten å løsne denne del 18.. ? :-) For om denne løsnes så skjønte jeg ut i fra et annet innlegg at det var vanskelig å få dette tett igjen.. Sitér dette innlegget Sjøen er for alle :-) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.