khg540 Startet 15.Mars.2020 Del på Facebook Startet 15.Mars.2020 Har en 2014 mod. Yamaha 100 hk. Er det noen problem med å bruke Quicksilver olje på denne, eller bør jeg bruke orginal Yamaha olje? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 15.Mars.2020 Del på Facebook Svart 15.Mars.2020 khg540 skrev 16 minutter siden: Har en 2014 mod. Yamaha 100 hk. Er det en Yamaha F100 du har? Snakker du om motorolje eller girhusolje? (Viktig å dele riktig info om en vil ha gode svar... ) Sitér dette innlegget Link to post
khg540 Svart 15.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2020 Det er en F100 og det gjelder olje både til motor og girhus. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 15.Mars.2020 Del på Facebook Svart 15.Mars.2020 (redigert) Hverken Yamaha eller andre lager olje. Min erfaring er at du får mye bedre olje på en bilrekvisita til en billigere penge enn Quicksilver/Yamaha. Sjøl bruker eg Valvoline sin 4T Marine Outboard olje. Junior har Yamaha motorsykkel. På orginaloljen hadde han treg giring. Byttet til Valvoline Helsynt olje. All skraping under giring forsvant. Yamalube er delsynt. olje. Ser absolutt INGEN grunn til å betale for Yamaha-merkelappen.... Når det gjelder spørsmålet ditt om du kan bruke Quicksilver olje.... helt sikkert ......om den har rette spec. På min 2000 mod F50 står det at den SKAL ha 10-40 Mineral oil..... les i bruksanvisning hva din 2014 F100 ska ha.... Når det gjelder giroljen har eg alltid brukt Biltema da de har kjekke tuber til en fornuftig pris. Aldri hatt problemer med det.... Redigert 15.Mars.2020 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.