Jump to content

Saga seilbåt??


Faxen

Recommended Posts

Fysioterapeuten min har fått en katamaran seilbåt, produsert av Saga Boat på Selje??!! :eek:

Har noen kjennskap til dette? Kanskje Lars-H kan bidra med opplysninger?

 

Båten er lite brukt og kan være 10-15 år gammel. Usikker på alder. Det følger med en pose med vaiere og øyeskruer (for stag), som ikke er montert. Har noen tips, så mottaes de med takk.

 

Båten heter Sea Rider og er en kopi av Hobie Cat.

 

Bilde

 

Bilde

 

 

Faxen

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Dette vil jeg ikke kalle en Sagabåt. Har du noen bedre bilder du kan sende meg, så kan jeg ta det opp med direktøren hos Saga. Han burde kunne gi meg et klart svar. Hva står det på skiltet? Er det originalmontert på båten? Men det er klart, den kan være støpt hos Sagaboats. Den finnes imidlertid ikke i noen lister over modeller jeg har sett.

 

Saga har tidligere hatt en modell under Saga-navnet som ikke var en "ekte" Saga. Det gjelder nemlig Saga9000 er en Norline9000/Norline 29 produsert hos Saga og som i den perioden ble solgt under navnet Saga9000. Senere ble den også produsert under navnet Atlantic 900 da Atlantic Holding kjøpte formene av Nor Line.

 

Lars H.

(webmaster for Sagaforumet)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...