nomen Startet 17.Mars.2020 Del på Facebook Startet 17.Mars.2020 Jeg får mail med tilbudsavis fra en anerkjent båtutstyrsforhandler flere ganger i året. I hver avis reklameres det med "tilbud" og "kampanje", men prisene på samme produkt er de samme hver gang. Nå kom det ny mail, denne gangen med "messepriser" , men nok en gang koster produktene det samme som ellers. Synes for det første at dette er useriøst, og lurer litt på lovligheten av å hevde at noe er på tilbud til samme pris hele året. Vil ikke si hvem aktør jeg snakker om, det kan dere evt. finne ut av selv, og de er neppe alene om dette. Jeg er forøvrig godt fornøyd med forhandleren men synes dette begynner å "gnage litt". Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
Fjordgubbe Svart 26.Mars.2020 Del på Facebook Svart 26.Mars.2020 Har samme erfaring! Me blir litt lurte heile tida, og me går på! Sitér dette innlegget Link to post
Euklid Svart 26.Mars.2020 Del på Facebook Svart 26.Mars.2020 Ganske klare reguleringer på dette her: https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-prismarkedsforing#chapter-3-1 Med andre ord må tilbudet være reelt, og det kan heller ikke være slik at de selger 0 stykk på normalpris og alt på tilbud, for da er tilbudsprisen ifølge definisjonen normalprisen. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 27.Mars.2020 Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 Trodde først det var min tidligere tråd du fortsatte på, men ser fort at det kun er lignende. Jeg spurte "Black friday, like bra som båtmesse?" hvor akkurat dette temaet ble tatt opp. Det burde egentlig vært mat for forbrukerrådet, for ordet tilbud misbrukes til de grader. Personlig har jeg snart gitt opp å lese tilbudsavisene og stadig epost om uslåelige tilbud. Bakgrunnen for min tråd var såkalt Black Friday tilbud, som viste seg å være vanlig pris siste året på en bærbar VHF. Returnerte den med påskrift om dette og er i dag glad til, da jeg ikke virker som jeg hverken trenger ekstra VHF eller båt i nærmeste fremtid. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
nomen Svart 27.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 At du laget en lignende tråd tidligere bekrefter bare at dette nok er ett gjentagene "problem". Jeg skriver problem i anførselstegn, da dette kun er ett problem om man ikke er kritisk og "oppegående" som deg, meg og mange andre forbrukere er iforhold til slike "tilbud". Bra at du ga tilbakemelding på dette, jeg gidder ikke, men det er en sak for forbrukerrådet som du sier. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
GVH1979 Svart 27.Mars.2020 Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 Uansett hva det er snakk om, biler, bilutstyr, båter, klær, sykler eller ski. Det er alltid "tilbud" i en eller annen variant. Det er jo pokker meg umulig å å kjøpe noe til fullpris. Tømmesalg, sommersalg, høstsalg, vintersalg, vårsalg, messesalg, julesalg, romjulssalg, nyttårssalg, lagersalg osv, det er jo blitt helt tullete. Sitér dette innlegget Link to post
valvolainen Svart 27.Mars.2020 Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 Takket være tjenester som prisjakt o.l, så kan man enkelt følge priser på det aller meste både i nuet og historisk, og da betyr slike ting mindre og mindre, jeg koser meg av og til med en båtutstyrsavis, men da for inspirasjon og ikke priser. Sitér dette innlegget Link to post
Shore Svart 27.Mars.2020 Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 Lureri er lureri, selv om man kan finne ut av det via nettet. Bør stoppes. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Okkaby Svart 27.Mars.2020 Del på Facebook Svart 27.Mars.2020 Å Maritim er vel av de værste på dette. Hagler jo inn med tilbudsaviser fra de. Registrerte nettopp den siste som Spam, så tenker jeg slipper for dritten nå. Skal jeg ha noe, så sjekker jeg prisene der å da. Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Mouche Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 Og så litt banning i kjerka igjen; Slutt å kjøpe ting fordi de er (tilsynelatende) billige eller på billigsalg, men kjøp kun det du faktisk trenger når du trenger det, eller vet du vil trenge, (fleksibel tolkning er greit) og søk da beste pris. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Okkaby Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 Mouche skrev for 6 timer siden: Og så litt banning i kjerka igjen; Slutt å kjøpe ting fordi de er (tilsynelatende) billige eller på billigsalg, men kjøp kun det du faktisk trenger når du trenger det, eller vet du vil trenge, (fleksibel tolkning er greit) og søk da beste pris. Faen altså. Kunne du ikke komt med det rådet, før jeg kjøpte en container med dasspapir fra Kina?? Sitér dette innlegget http://www.fuel-flow.no Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra www.fuel-flow.no Link to post
Code0 Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 Okkaby skrev 2 minutter siden: en container med dasspapir fra Kina Der får du tregangern igjen i disse dager, kjør med messing-rabatt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Fjordgubbe Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 Mouche skrev for 10 timer siden: Og så litt banning i kjerka igjen; Slutt å kjøpe ting fordi de er (tilsynelatende) billige eller på billigsalg, men kjøp kun det du faktisk trenger når du trenger det, eller vet du vil trenge, (fleksibel tolkning er greit) og søk da beste pris. Fornuftig sagt! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.