Smithish Startet 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 17.Mars.2020 (redigert) Hei, jeg ser etter en sportsfiskebåt til abbor og gjedde til konfirmasjon. Jeg har vurdert en gh14, aluminiumspram osv. Noe som er stabilt nok for et dekk, til å stå på. Er det noen her som har et merke/modell som kunne passet dette? Burde helst være relativt billig, og kan være brukt. Her er den Tobias Franstam bygget om, en Crescent 440 eller no: Takk for alle svar! Redigert 17.Mars.2020 av Smithish (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LuckyFalls Svart 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 Tja, om du får tak i en GH 13 / Gh 420 så kan den være en god kandidat kanskje? Mener å huske den var veldig flatbunnet, noe som gir stabilitet. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 Hei og velkommen til Forumet @Smithish. Opplever dette som et fritt Forum, men noen regler gjelder. Det er bla 3 ord som ikke er tillatt brukt i trådtittel, og du har brukt ett av dem... En kan endre trådtittel i 2 timer etter posting, så jeg håper du retter det opp, slik at ikke Moderator stenger tråden. Reglene kan du lese her: https://baatplassen.no/i/terms#baatforumet Til ditt bruk er vel en bred og flatbunnet båt det beste. Har endel tegninger av joller, skal se om jeg kan finne en skikkelig bred og flat en... Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 En 14 fots landstedsbåt kan være alt fra knappe 1.50 til bortimot 1.90 bred. Ville kikket etter noe 1.80 eller bredere for max stabilitet. Båter jeg kommer på i farta som oppfyller det er Hansvik 14 speed, Hawk 430. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Korsfjord Svart 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 Askeladden 430 eller 15-3040 skulle være passende kandidater her. Sitér dette innlegget Link to post
Smithish Svart 17.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 @dieselfanTakk for tipset! Så gjennom reglene før postet, men må ha oversett det Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 17.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2020 Trifoil er vel en stødig båt. Hvordan motor tenkte du bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Reisatjukk Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Billig, lett og stabilt er feks Viking 440 alu, 165 bred og klin flat under iallefall akterover går greit med 8-9.9 hk og bra med 15 hk (22 knop ca) Veier ca 80 kg så noen begrensninger er det jo, men vært på sjøen i forholdsvis dårlig vær i de, tåler mer enn man tror. Til innsjøbruk tror eg den er ypperlig! Kan fint bygge opp kastedekk i den. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Jeg går med planer om en river eller summerfun, med motorguide i nesa, 15hk 4takt og Lowrance i ræva, en stol midt i som kan rotere 360 grader. Da har en genial liten sportfiskevåt Google bassboat, så kommer det mye staselige fiskebåter. Allison er seff på toppen av ønskelista Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Eika skrev 17 minutter siden: Allison er seff på toppen av ønskelista for dorging etter flygefisk? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Guest Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 (redigert) Fluefiske etter sjøørret. Førstemann til fiskeplassen, ned med motorguide'n, så kjører den deg i løype, i kasteavstand fra der du vil fiske, i 0.6knop. Motorguide/minnkota-ipilot er ett "must have" på skikkelig sportfiskebåt Redigert 18.Mars.2020 av Guest (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 18.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2020 Smithish skrev On 17.3.2020 at 12.05: Noe som er stabilt nok for et dekk, til å stå på. Er det noen her som har et merke/modell som kunne passet dette? En 14 fot båt med "casting deck" må være brei (så brei som mulig...) tror trifoil forslaget til @Kallethekid er det beste så langt, og det som vil være det gunstigste kostnadsmessig... Nå har jeg forstått at dagen ungdom gjennomsnittlig får mer til konfirmasjonen enn jeg fikk... Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Finn deg en Steady 460. Den er 15 fot, og noe av det stødigste og tryggeste du kan være i. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Mons Olav Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Kuling 14 selvlensende ? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Guest Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Komodo skrev for 7 timer siden: Finn deg en Steady 460. Den er 15 fot, og noe av det stødigste og tryggeste du kan være i. Støtter den fullt ut, jeg vet hvor mye kaos det kan bli inne i sivet på våren, når man står 2-3stk å fisker etter "the mother off all" med grove jerkbait stenger og svææære jerkbaits, enda mer kaos hvis man er fluedenger. Husker spess 1 tur, da endte vi vel opp med 10-12gjedder På 6-11.5kg i løpet av 1time. Satan for ett kaos det var ombord når det sto på sitt værste, nesten rart ingen av oss havna i vannet den dagen Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Komodo skrev On 19.3.2020 at 2.02: Finn deg en Steady 460. Den er 15 fot, og noe av det stødigste og tryggeste du kan være i. Har hatt en slik som @Komodo anbefaler i 12 år. Siden jeg ikke viste hvem Komodo var i 2008, og dermed heller ikke kunne nyte godt av hans stabilitetsgaranti, måtte jeg gjøre min egen test... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Skal få mye fisk, før båten ligger såpass dypt i vannet. Godt noe har testa hvor grensene går :) Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Ja her har @dieselfan testet grensene litt! Episk bilde Vi hadde en Steady 460 i ca 10 år som slepejolle. Den brukte jeg også til å fiske hummer og dykke fra fram til jeg fikk Dracoen på vannet. Har ligget langt til havs i kuling og trekt hummerteiner med den jolla. Ekstremt trygg Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
dieselfan Svart 21.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2020 Beklager at jeg ikke har vest på meg på bildet, brukte faktisk det på testen.. Men når jeg begynte å losse så kom naboen og ville ha et bilde av galskapen.. da glapp det. Når en tøyer grenser slik som dette så hjelper det ikke om en er 3m fra land og det er 1m dypt... Bruk vest ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.