Knallipadden Startet 17.Mars.2020 Del på Facebook Startet 17.Mars.2020 Jeg skal se på en båt med Mercury Verado 150 hk motor med lavt time antall. Jeg lurer på hva jeg skal se etter og om det er en bra maskin? Sitér dette innlegget Link to post
Mort1 Svart 17.Mars.2020 Del på Facebook Svart 17.Mars.2020 Generelt har jeg inntrykk av at verado er solide motorer, men har ikke hatt en selv. På noen av verado 150 har FSM (fuel supply module) vært nødvendig å bytte. Symptomer er at det kun går å ha full/mye gass i meget kort, tid før turtall synker. Viktig med service historikk, eller at selger kan fortelle i detalj hvordan han har vedlikeholdt motor. Motor skal være ren og pen innvendig og utvendig, i forhold til alder. Sjekk under motordeksel for lekkasjer. Enkelte Mercury fra +- 2005 har en del rust på motorens styrearm og nederste feste på swivel braket på stammen. Hvis mulig sjekk at gearolje er uten vann, og at alle plugger ser like ut, ca lysebrune. Vær klar over at tidlige verado modeller er ganske tørste på høyt turtall. Dette ble endret en gang i 2007. Sitér dette innlegget Link to post
Båtb123 Svart 17.Mars.2020 Del på Facebook Svart 17.Mars.2020 Hei, Hadde en Verado 2006mod 150HK i fjor sommer. Sprek/kjekk motor. Tørst ca 25liter i timen i rundt 21knop 21fots båt. Denne motoren hadde tæringsproblem pga dårlig velikehold, kun ca 200timer gangtid, kjøp motor som har fulgt alle servicer. Sjå etter tæring på undervanshus/tiltmotor. Om du kjøper motoren bruk AGM start batteri som er anbefalt så slipper du feilmeldinger Sitér dette innlegget Link to post
Knallipadden Svart 17.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mars.2020 Takk for gode tips. Jeg skal sjekke ut rådene deres :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.