dobbaen Startet 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 19.Mars.2020 Skal montere to støtte stag under badeplattform på vår Viksund. Dette for og forsterke nå som det blir en rib og en tung 4 takter motor som skal ligge i TG3 daviter på plattform. Lurer på og bare bruke syrefast skruer og Tec7 for å feste stagene skrått ned under vannlinjen akter. Eller bør jeg bruke gjennomgående bolter. Er litt redd for å gå igjennom skrog, tenker da på lekkasje og vanninntrenging i skroget. Blir nok litt trykk på disse to støttene vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Du må jo uansett "punktere" topcoat laget så du må gjøre en skikkelig jobb med forsegling Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 19.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2020 Ikke så mye å lure på, gjennomgående bolter! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Når jeg monterte slike stag på vår badeplattform valgte jeg å sveise en maskinskrue i senter som ble skrudd fast med mutter på innsiden av akterspeilet. På den måten fikk jeg en fuge med tetningsmasse rundt hele skruen, og dermed stor sikkerhet i forhold til evt. lekkasje, samtidig som det blir veldig solid. Hvis du er nysgjerrig på hvordan jeg gjorde det finner du bilder av det i tråden om DIY badeplattform som du finner link til i signaturen min Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Vesterskog Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Det aller beste er vel gjennomgående der en har forseglet innsiden av hullet med epoxy e..l. Dvs bore overdimensjonert, Støype i og deretter bore rett dimensjon. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Vesterskog skrev for 4 timer siden: Det aller beste er vel gjennomgående der en har forseglet innsiden av hullet med epoxy e..l. Dvs bore overdimensjonert, Støype i og deretter bore rett dimensjon. Det er den gode løsningen - da kan dette skiftes og ettersees samtidig som det tåler alt- ingen svekkesle av skrog og mmm Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Husk også store skiver på begge sider for å fordele trykket. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dobbaen Svart 20.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2020 Takk for tilbakemeldinger. Da blir det bolter igjennom skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.