Jump to content

Bolt eller skruer under vannlinjen

dobbaen

Recommended Posts

Skal montere to støtte stag under badeplattform på vår Viksund. Dette for og forsterke nå som det blir en rib og en tung 4 takter motor som skal ligge i TG3 daviter på plattform.

Lurer på og bare bruke syrefast skruer og Tec7 for å feste stagene skrått ned under vannlinjen akter. Eller bør jeg bruke gjennomgående bolter. Er litt redd for å gå igjennom skrog, tenker da på lekkasje og vanninntrenging i skroget. Blir nok litt trykk på disse to støttene vil jeg tro.

Når jeg monterte slike stag på vår badeplattform valgte jeg å sveise en maskinskrue i senter som ble skrudd fast med mutter på innsiden av akterspeilet. På den måten fikk jeg en fuge med tetningsmasse rundt hele skruen, og dermed stor sikkerhet i forhold til evt. lekkasje, samtidig som det blir veldig solid.

Hvis du er nysgjerrig på hvordan jeg gjorde det finner du bilder av det i tråden om DIY badeplattform som du finner link til i signaturen min :smiley:

Vesterskog skrev for 4 timer siden:

Det aller beste er vel gjennomgående der en har forseglet innsiden av hullet med epoxy e..l. Dvs bore overdimensjonert, Støype i og deretter bore rett dimensjon. 

Det er den gode løsningen - da kan dette skiftes og ettersees samtidig som det tåler alt- ingen svekkesle av skrog og mmm

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...