Bisse Startet 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 22.Mars.2020 Har en slik pumpe til dusjen som har sluttet å virke. Hører «kulen» rulle inne i flotøren, men pumpen går ikke. Er dette noe som kan repareres? Ser ut som den er limt igjen og vanskelig å åpne. Ingen ting som blokerer. Sitér dette innlegget Ole-Martin Nilsson, Halden. Link to post
Brigg Svart 22.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2020 Har samme pumpe i dusjen, er hele tiden styr med disse. Er på tredje pumpa i løpet av ti år. Hører du at det klikker i bryteren når du betjener flottøren manuelt? Har opplevd at enkelte av disse er kilne på bryteren og flottøren må betjenes med stor kraft for at de skal starte. Nåværende pumpe har jeg åpnet (saget av toppen med baufil), justert brytermekanismen og limt på toppen igjen med epoxy. Funker fint nå, men irriterende å måtte gjøre slikt på et produkt man har betalt fullpris for. Ellers har impelleren/skovelen en tendens til å gå full av hår. Om denne ikke rengjøres fra tid til annen vil pumpa til slutt gå fast og motoren brenne opp. Om du må kjøpe ny pumpe har Biltema en identisk pumpe bortsett fra fargene. Har ikke prøvd denne selv, men jeg kjenner at brytermekanismen fungerer som den skal på disse. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Gunnis Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 Min erfaring er at alle slags impellerpumper i gråvannstank har for dårlig levetid og for hyppige serviceintervaller med fjerning av hår og rengjøring. Bytt derfor til membranpumpe først som sist. Sitér dette innlegget Medlem av Sande og Havna Båtforening - KNBF Medlem - RS Totalmedlem Link to post
Førstefender Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 1 hour ago, Gunnis said: Min erfaring er at alle slags impellerpumper i gråvannstank har for dårlig levetid og for hyppige serviceintervaller med fjerning av hår og rengjøring. Bytt derfor til membranpumpe først som sist. Akkurat min erfaring også, har byttet til menbranpumpe på de siste båtene mine. På den forrige båten min startet flotørpumpa i dusjen, midtvinters uten grunn, og drenerte ned batteripakka til 6000kr.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.