Jump to content

Vaske fendere.


Veiren

Recommended Posts

Lars H. skrev 16 minutter siden:

Jeg har sluttet å vaske fenderne, hvordan de ser ut under fendertrekkene er likegyldig.

 

Samme her...jeg henger heller på nytt fender trekk...

Kulefendere som vi bruker i uthavner mot fjellvegger, er derimot uten fender trekk...

De får en lett vask fra tid til annen... Zalo...

Link to post
Share on other sites

Lars H. skrev 1 minutt siden:

Mot fjellet bruker jeg bildekk.

Bildekk også bra mot brygga i Kungshamn, der stikker det ut spiker her og der. Akkurat nå ser det ut som at tidlig båtferie blir lagt på is. Må lage meg et par nye fendere. Bendsler dekkene inn med gammelt tauverk. 

Link to post
Share on other sites

Også sluttet å vaske fendere. Nye fendress trekk på for ca 6 uker siden, men ser jo ikke ut allerede..

Heller ikke billigste variant i butikken. Utrolig irriterende, e også nødt til å ha litt slakke i tamper pga hurtigbåter som kjører forbi i området

348B9B33-F73F-4969-BC3E-09C518CBD894.jpeg

A3142BD0-8783-4D43-B0C5-7189D878E461.jpeg

C3F55EE2-77AF-4E3F-8A03-EECE0606D9F7.jpeg

Furuholmen & Scheen 1962 , Tornado 540 rib 2002

Skipsvrak i norge på google.     Furuholmen28.com

Link to post
Share on other sites

Lazyjack skrev for 9 timer siden:

Men fendertrekk sliter nok mer på gelcoat så ikke å anbefale for de med annen farge på skroget enn hvit.

 

Spyler de kjapt, om vi har hatt sjødrev over båten på vei havn...

Syns nesten jeg ikke jeg ser båter uten fendertrekk i gjestehavner...

Folk liker nok å sove uforstyrret...

Link to post
Share on other sites

Da må det males ordentlig. Sidene på Hulda ble malt i 2014, har ikke slitt ut malingen enda. Skulle det skje, er det bare å male litt. Solen er rødmalingens verste fiende. Nå er det ikke så mange malte båter lenger. Plastbåter har det vel vanskeligere når det gjelder mindre oveflateskader.

Redigert av Hulda (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...