Jump to content

Småbarnsfamilie - fortsette med motorbåt livet, eller smake på seilbåt?

Goddis77

Recommended Posts

Som konvertitt fra motorbåt til seilbåt med barn så har jeg jo litt erfaring på dette. Det var vi voksne som ville bytte og vi er frelst. Barna ville nok hatt komforten og størrelsen på seilbåten men farta til motorbåten. Det vi opplever er at når den første «er vi fremme snatt» rastløsheten er over finner de roen og nyter turen. Internett og medvind hjelper jo:-). 

Driftskostnadene er en brøkdel, både på drivstoff og service. Vi har nå en 46fot seilbåt mens vi hadde en 36fots motorbåt. Hvis du vil kan du kjøpe seil og utstyr til du et babkerott men du klarer deg fint med stor og forseil. 

Aksjonsradiusen går ned i helgene men opp i feriene. 

Jeg mener vi også har et sunnere båtliv med seil. Turen er målet, ikke bare å komme fort frem for å spise og drikke. Plass i havner er faktisk ofte enklere med seilbåt. Seilere er veldig hjelpsomme og vi ligger utenpå hverandre. Det er oftest sosialt og hyggelig og vi har fått mange kjente. Det gjelder ungene og.

Sum, summarum det er smart og prøve det ut. Jeg liker motorbåter og men foretrekker seillivet akkurat nå. Ikke noe rett og galt, men smak og behag. Lykke til med valget.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...