Jump to content

OpenCPN - oeSENC-plugin finner ikke USB-key


Popeye70

Recommended Posts

Hallo.

 

Jeg prøver å sette opp OpenCPN med lisens på en USB-pinne, men uansett hva jeg prøver på så vil ikke OpenCPN5.0.0 + oesENC 4.0.2 gjenkjenne USB-pinnen. Meldingen jeg får er «FEIL ved opprettelsen av fingeravtrykk fil. USB-nøkkel ble ikke oppdaget.»

 

Maskinen er en nyinstallert Lenovo Thinkpad med 64-bit Windows 10 Pro versjon 1909. USB-pinnen jeg tester er en SanDisk USB 3.0 Ultra FIT mini-thumbdrive på 64GB. Skikkelig overkill, men den er så fysisk liten at den er mer praktisk enn en vanlig USB-pinne som er fysisk mye større. Og ikke minst - det var den jeg hadde liggende øverst i skuffen.

 

Nå har jeg testet alle USB-porter og formatert USB-pinnen som både exFAT og NTFS. Windows ser USB-pinnen uten problemer, men oeSENC-pluginen ser den ikke. Jeg har også avinstallert oeSENC-plugin og installert den på nytt.

 

Er det noen som har et tips til hvordan jeg skal gå frem med feilsøkingen? Har ikke lyst til å bruke en gammel, lang minnepinne som stikker langt ut av maskinen.

Redigert av Popeye70 (see edit history)

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

5 minutes ago, SamH said:

https://o-charts.org/shop/en/hardware/38-usb-key-dongle.html

Dette er "USB-nøkkelen" det refereres til.


Så man må kjøpe en egen USB-nøkkel? Man kan ikke bruke en vanlig minnepinne? Det var da ikke måte på hvor vanskelig de skal gjøre det. Det er jo bare snakk om å lagre en fil. Hvis de er nervøse for piratkopiering finnes det vel metoder for å unngå dette.
 

Og nå har de i tillegg stoppet salget av disse nøklene pga coronaviruset.
 

Ja, Ja... jeg får installere og knytte lisensen mot maskinvare og heller konvertere lisensen når nye USB-nøkler er i salg.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...