Ukjent farvann Startet 25.Mars.2020 Del på Facebook Startet 25.Mars.2020 Hei, Vet ikke om dette er rett sted og spørre men jeg prøver. Skal til å pusse et gammelt bord i en Bayliner, men er det noe håp når det er så slitt? Jeg startet og pusse i dag og ser at jeg har pusset for mye på sidene så teaken er pusset bort. Kan det reddes på noe vis? Kan hende det var dumt, men jeg prøvde og lakke et strøk nå bare for å se hvor stor skilnad det utgjør. Og hva med listene rundt bordet, er dette noe som kan kjøpes nye? På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Danskeren07 Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Jeg tror det bliver svært at redde! Du kan forsøge at slibe helt ned og lime ny finér på. Men jeg tror at det kanskje er billigere at købe et ny bord? Sitér dette innlegget Link to post
Ukjent farvann Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Ja, jeg vet ikke om den kanten der kan reddes. Selve bordet ser mye bedre ut, men det ble dessverre pusset for mye på kanten.. Har tittet litt på nye bord men kan se om jeg kan redde den kanten først på et vis Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Ukjent farvann Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Det blir mye bedre enn det var, bare synd jeg måtte pusse for mye på kanten Sitér dette innlegget Link to post
Danskeren07 Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Ja det er tynd finér. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Hvis du du klarer å få den kanten helt likedan hele veien rundt, kan det se ut som om det skal være slik! Sitér dette innlegget Link to post
GHA Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Som møbelsnekker bruker jeg en stålsikling og skraper bort lakken på sånn tynne finer, man har bedre kontroll enn ved pussing. En sikling er en stiv stålplate ala den som brukes for å skrape ren skiene med og kan kjøpes på en sportsforretning. Trenger du finer til kantene, så har jeg massevis. Sitér dette innlegget Link to post
Bårdp Svart 25.Mars.2020 Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Er nå bare å få all finneren vekk og legge på ny. Sitér dette innlegget Link to post
Ukjent farvann Svart 25.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mars.2020 Tusen takk for alle svar! Får se litt hva jeg ender opp med. Men hvor får jeg kjøpt ny finer? Er det ikke da samme pris som å kjøpe et nytt bord? Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 26.Mars.2020 Del på Facebook Svart 26.Mars.2020 Maritim har kantfiner med smeltelim som du stryker på med strykejernet. Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 26.Mars.2020 Del på Facebook Svart 26.Mars.2020 Jeg ville bare slipt bort hele det øverste laget og latt bordet være lyst og fint. Eventuelt så kan du beise det mørkere. Hvis du vil ha det perfekt så hadde jeg heller laget et nytt bord. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.