Jump to content

Ettermontere kjøleboks i Maxi 77

Maxiguten

Recommended Posts

Hei. Vi er to ungdommer som eier en Maxi 77 ilag. Vi har brukt båten til lengre turer, og har til nå brukt en portabel kjøleboks fra Biltema som kjøleboks. Denne tar svært mye plass i båten, trekker mye strøm og har begrenset kapasitet. I kjøkkenløsningen er det laget til en boks med lokk som ikke er isolert, men som vi tenker at skal kunne gå an å bygge om til en kjøleboks. Er det noen her som har erfaring med slikt eller noen ideer som kan fikse problemet vårt? 

Rommet vi tenker på er de to kryssene babord for vasken.

maxi_77_ritning_3.jpg?attachauth=ANoY7co

Det ligger en gjennomføring bak der, er vel fra vasken i byssa. Ihvertfall i vår Maxi.

Hos meg er det ett hull, det var ett par isoporkjølebokser som stod der, som var ment å brukes med frosne kjøleelementer. Isoporen så ikke spesielt innbydende ut lenger, så de ble kastet.

Jeg har en 25 liters kompressorkjøleboks som nesten passer ned i hullet, har vurdert å utvide åpningen så kjøleboksen passer, men må ha tilførsel av luft til kompressoren.

Alternativet er å sette en kompressor ute i benken i cockpit, og isolere rommet. Men jeg vil beholde tilgangen til stoppekranen.

Vifa - Bruce Roberts 35

Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77
Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...