Maxiguten Startet 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2020 Hei. Vi er to ungdommer som eier en Maxi 77 ilag. Vi har brukt båten til lengre turer, og har til nå brukt en portabel kjøleboks fra Biltema som kjøleboks. Denne tar svært mye plass i båten, trekker mye strøm og har begrenset kapasitet. I kjøkkenløsningen er det laget til en boks med lokk som ikke er isolert, men som vi tenker at skal kunne gå an å bygge om til en kjøleboks. Er det noen her som har erfaring med slikt eller noen ideer som kan fikse problemet vårt? Rommet vi tenker på er de to kryssene babord for vasken. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 @njal er et av medlemmene her inne som har laget en del fikse løsninger. Han har skrevet en del om Livet med Tortuga (Maxi Fenix). Sitér dette innlegget Link to post
Førstefender Svart 25.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2020 (redigert) Kassen kan feks isoleres med isopor og byggskum. Innvendig bør det jo være plast eller annet hardt materiale for hygiene. Jeg laget kjøleboks ved å isolere en dyp isboks i den forrige båten jeg hadde. Feks https://www.maritim.no/isotherm-ge80-flat-ev-80l Redigert 25.Mars.2020 av Førstefender (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 26.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2020 Det ligger en gjennomføring bak der, er vel fra vasken i byssa. Ihvertfall i vår Maxi. Hos meg er det ett hull, det var ett par isoporkjølebokser som stod der, som var ment å brukes med frosne kjøleelementer. Isoporen så ikke spesielt innbydende ut lenger, så de ble kastet. Jeg har en 25 liters kompressorkjøleboks som nesten passer ned i hullet, har vurdert å utvide åpningen så kjøleboksen passer, men må ha tilførsel av luft til kompressoren. Alternativet er å sette en kompressor ute i benken i cockpit, og isolere rommet. Men jeg vil beholde tilgangen til stoppekranen. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.