jotto Startet 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2020 (redigert) Jeg har noe utstyr, bl.a. en vannpumpe, som trekker rundt 15A. Jeg bruker sigarettenner-uttak til den, men pluggen blir veldig varm etter et minutts tid. Fastmontering av pumpa er ikke aktuelt, men jeg kan montere et uttak av en annen type i konsollet slik at det er enkelt å koble til ved behov. Hvilke andre typer plugger egner seg bedre for denne typen bruk? Hvis det finnes noe som er mere eller mindre standard eller utbredt, så er det en fordel. Redigert 27.Mars.2020 av jotto (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Hei jotto. 180 watt er mye å dra ut av uttaket. Normalt er det max 150 watt på disse. Jeg tror nok jeg ville koblet dette utenom sigarettennerpluggen, om det er mulig for deg. Se på de som er i bilen din også, pleier å stå max 120 eller 150 watt på de. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 27.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Worry II skrev 10 minutter siden: Hei jotto. 180 watt er mye å dra ut av uttaket. Normalt er det max 150 watt på disse. Jeg tror nok jeg ville koblet dette utenom sigarettennerpluggen, om det er mulig for deg. Se på de som er i bilen din også, pleier å stå max 120 eller 150 watt på de. Jeg er klar over det - jeg spør etter andre typer plugger slik at jeg kan montere en annen type uttak i konsollet og tilsvarende plugg på utstyret. Spørsmålet var litt klønete formulert av meg i den originale posten, og jeg har redigert litt på det. Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Har brukt Andersson powerplug med god erfaring. https://www.elfadistrelec.no/no/batteriplugger-2p-anderson-power-products-6319/p/14211496?channel=b2c&price_gs=48.875&wt_mc=no.cse.gshop.no.-&source=googleps&ext_cid=shgooaqnono-P-CSS-Shopping-MainCampaign-Connectors&gclid=EAIaIQobChMI-O74oMK66AIVTOaaCh0CwAg9EAQYASABEgLxqvD_BwE Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
navid Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Jeg bruker clas ohlson sitt vegguttak artnr 32-636 og støpsel nr 22-637. Fungerer veldig bra til det meste. Sitér dette innlegget Link to post
Dreuf Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Bruker denne på solcellen https://www.kjell.com//no/produkter/lyd-og-bilde/kabler-og-adaptere/powercon/neutrik-powercon-kontakt-inn-p69288?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwyPbzBRDsARIsAFh15JaVN5Sy-yuy9crs7bGeLYTmN_AoYuixcIXbKQ86uKBUkXtYtnDKQzMaAhuyEALw_wcB Ellers kan du også søke på XT60. Mener der er godkjent til 60A Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 Hva med å bruke en vanlig stikkontatk og støpsel beregnet for 220v? Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Vesterskog Svart 27.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2020 (redigert) Vanlig (shuco) er jo lett for å kople feil +- Men cee går. Da kan man jo også dimensjonere for rett strømmengde. Men blir ikke elegant og smått Redigert 27.Mars.2020 av Vesterskog (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ph. Svart 28.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2020 Hvis pluggen man setter inn vrmes mye blir kanskje også ledningen frem og kontakten overbelastet ove tid. Siden sikringen ikke har gått er systemet vel beregnet på litt mye last, men det skader ikke å trekke en egen ,riktig sikret kurs for stor last. p. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 28.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2020 Det finnes vanlige støpsler for 12 volt. De har en tynn og en tykk plugg, og kan ikke ombyttes. Se på utstyrleverandører for hytter. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Vesterskog Svart 28.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2020 52 minutes ago, Faxen said: Det finnes vanlige støpsler for 12 volt. De har en tynn og en tykk plugg, og kan ikke ombyttes. Se på utstyrleverandører for hytter. Men om det er den Elko sin så er jo den fin. Men ettersom jeg såg så var den max 10A. Er kanskje andre typer som jeg ikke såg da. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart 28.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2020 (redigert) Her finner du uttak og plugger som holder over 15A. I vertfall noen av de https://verne.no/brytere-kontakter-bokser/stopsel-kontakter Redigert 28.Mars.2020 av pipe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 28.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2020 Takk for innspill alle sammen! "Neutrik Powercon" er kanskje de som ser mest elegant og praktisk ut. Det er jo bra at støpselet kan felles inn i konsollet også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.