SV Lilly Startet 28.Mars.2020 Del på Facebook Startet 28.Mars.2020 Jeg er en helt fersk båteier av baveria seilbåt 41ft 2004 mod. Jeg har aldri fjernet bunnstoff før og trenger noen gode råd om hva jeg burde gjøre? Jeg er glad for alle gode råd? ellers så ønsker jeg alle en vakker dag.. Sitér dette innlegget Link to post
Otto R Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 Kalkblåsing er en metode som fjerner bunnstoff. Det koster noen store båtpenger , så det er vel ikke helt billig. Jeg ser ikke helt behovet på en turseiler- er vel helt marginalt hva du kan oppnå av bedre fart. Sitér dette innlegget Link to post
SV Lilly Svart 28.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 Otto R skrev 12 minutter siden: Kalkblåsing er en metode som fjerner bunnstoff. Det koster noen store båtpenger , så det er vel ikke helt billig. Jeg ser ikke helt behovet på en turseiler- er vel helt marginalt hva du kan oppnå av bedre fart. Det gamle er veldig dårlig, også har jeg hørt at det lønner seg å fjerne alt så det skal sitte godt. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 (redigert) Gjør det selv: Bland tapetklister (pulver), kaustisk soda og vann. 3 deler kaustik, en del vann og bland opp med tapet klister til du har en smørbar masse. Kost på og vent en time eller så. Prøv med en skrape, går det av kjør på med høytrykksspyler. Gå over der hvor det sitter noe igjen. Evt grunning sitter igjen. Piece of cake. Jeg tipper kostnad på din båt ca 3-400 kr. Redigert 28.Mars.2020 av Faxen (see edit history) Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Brigg Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 Alternativ gjør det selv-metode: Skrap dersom det er felter hvor bunnstoffet er løst og flasser. Flekk så med nytt bunnstoff der det gamle er tynt eller har flasset. Etter noen år med denne metoden er skroget som nytt. Kostnad: Ingen, i tillegg sparer du mye av kostnaden til nytt bunnstoff. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
pipe Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 SV Lilly skrev for 2 timer siden: Det gamle er veldig dårlig, også har jeg hørt at det lønner seg å fjerne alt så det skal sitte godt. Jeg sier ikke dette for å være frekk men har du forutsetninger for å komme til den konklusjonen at bunnstoffet er så dårlig at det må strippes av Skroget? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 Jeg ville skrapt det som er løst, flekket og lagt på et nytt tynt strøk over det hele. Og glemt hele greia til du får sett om det egentlig er et problem. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Stiffler Svart 28.Mars.2020 Del på Facebook Svart 28.Mars.2020 (redigert) Sandvasker som monteres på vanlig høytrykkspyler fungerer utmerket ? Fks: https://www.finn.no/97693943 Ingen skummle kjemikalier i bruk da. I bruk: https://youtu.be/zmzg0L6JkKI Redigert 28.Mars.2020 av Stiffler Stavefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SV Lilly Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 Takk for råd.. Jeg fikk med meg 2 gode kamerater og kjøpte skraper, tok 7 timer å bli ferdig? Om Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.