Jump to content

God morgen godtfolk. Jeg trenger råd ang fjerning av bunnstoff, og hva jeg burde gjøre?

SV Lilly

Recommended Posts

Otto R skrev 12 minutter siden:

Kalkblåsing er en metode som fjerner bunnstoff. Det koster noen store båtpenger , så det er vel ikke helt billig.

Jeg ser ikke helt behovet på en turseiler- er vel helt marginalt hva du kan oppnå av bedre fart.:sailing:

Det gamle er veldig dårlig, også har jeg hørt at det lønner seg å fjerne alt så det skal sitte godt. 

Gjør det selv: Bland tapetklister (pulver), kaustisk soda og vann.

3 deler kaustik, en del vann og bland opp med tapet klister til du har en smørbar masse. Kost på og vent en time eller så.

Prøv med en skrape, går det av kjør på med høytrykksspyler.

Gå over der hvor det sitter noe igjen. Evt grunning sitter igjen.

Piece of cake.

Jeg tipper kostnad på din båt ca 3-400 kr.

Redigert av Faxen (see edit history)

Fairline Mirage 29 er solgt.

Alternativ gjør det selv-metode: Skrap dersom det er felter hvor bunnstoffet er løst og flasser. Flekk så med nytt bunnstoff der det gamle er tynt eller har flasset. Etter noen år med denne metoden er skroget som nytt.

Kostnad: Ingen, i tillegg sparer du mye av kostnaden til nytt bunnstoff.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...