Vikingen is Startet 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2020 Hei hei. Har Ford 2404 6 sylendre. Problemet er når jeg har kjørt båten ca 20-30 min stopper han plutselig pga diesel mangel. Fikk dieseldyr i han og renska tanken, nyje slanger, ny fødepumpe, ny filterbrakket. De eineste som er original er hovedpumpe til spissene. Når jeg har kjørt han og motoren har stoppa og jeg skrur av filtere då er filtere kun halvfull. Skjønne ikke hvorfor. Renner godt me diesel fra tanken, renner godt me diesel fra pumpa og godt trykk fra pumpen men altid samme grunnen han stopper og stopper ganske kjapt. Please help. Tør ikke dra på sjøen me han mens han er sonn. Må være trygg på sjøen. Har tenkt meg og prøve kan me diesel direkt på fødepumpen og utelukke tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Pumpen suger luft. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Motoren stopper nok fordi at du får luft i systemet. Hvis filter huset er halvfullt når motoren stopper vil jeg kansje tro at du har en luftlekasje før det filteret? Gå over alle koblinger fra tank og helt frem til pumpe se om du finner noe som er løst eller lignende kansje en slange med sprekk? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Hva slags filter er det snakk om? Finfilter på motoren, separat grovfilter eller ... ? Typebetegnelse og aller helst bilde. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Vikingen is Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Har tenkt meg og prøve og sette igjen ny slange fra tank til pumpe. Eller prøve og sette rett fra ett span me diesel og ikke fra tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Morten1989 Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Hvis du er nede i båten så kan du jo ta noen bilder av diesel opplegget ditt fra tank til høytrykkspumpe :-) Lufta kommer inn en plass så er jo bare å finne ut hvor :-) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Vikingen is skrev for 12 timer siden: Fikk dieseldyr i han og renska tanken, nyje slanger, ny fødepumpe, ny filterbrakket. De eineste som er original er hovedpumpe til spissene. 1, Kan du ha blandet tur og retur når du monterte den nye braketten eller byttet om slangene? 2. Sjekk også at både tur og retur går til bunnen av tanken 3. Monter en klar plastslange på returen og se om det kommer luft der, det er i så fall en ganske sikker indikasjon på at du har en fittings eller pakning som slipper luft inn i systemet ditt.... Bare å begynne å lete systematisk Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.