fiskebaat Startet 29.Mars.2020 Del på Facebook Startet 29.Mars.2020 (redigert) Har ingen peiling på drev , ser ut for meg som det er bare motorer som er bygget for drev som kan brukes med drev og at det ikke kan brukes lang aksling fra motor til drev. Har en 220 HK Perkins ( og ser det er mange fine båter på Finn .no som selges rimelig der motor og drev er plukket ut og trolig solgt og det er for meg vanskelig å finne en mindre båt opp til 27 fot (båtplassen min ) hvor denne motoren er egnet å montere i. Perkins motoren starter lett og ryker ikke men jeg tør ikke selge den da jeg ikke vet noe om den uten at det var en av to motorer der den ene fikk lekkasje i manifolien ( koster nesten 50 000 ,-) og begge motorene ble da byttet ut. Redigert 29.Mars.2020 av fiskebaat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 29.Mars.2020 Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 Heisan.... Eh, hva lurer du på. Skjønner ikke helt.... Sitér dette innlegget Link to post
fiskebaat Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 fiskebaat skrev 28 minutter siden: er bare motorer som er bygget for drev som kan brukes med drev Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 29.Mars.2020 Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 Jaha, du er inne på noe vesentlig der. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 29.Mars.2020 Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 Det er mange faktorer som avgjør om en motor er egnet for drev eller ikke. For det første er det turtallet på motoren i forhold til utvekslingen på drevet. det andre er motorfestene er annerledes på en motor bygget for drev enn en som er beregnet for aksling. Det er jo en del drevprodusenter som har adaptre til forskjellige motorer. Det er også noen som har mellomaksel mellom drev og motor. Det avhenger jo også hvilken båt du skal ha dette i! En "billig" løsning kan fort bli dyrt eller gå skeis! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
fiskebaat Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 Takker for greit svar , forstår at det blir mye jobb , tenker litt på at min Perkins T 6.364.4 m i en Glastron Spirit 26 som står på har jeg tenkt litt på , så med et komplett brukt drev med alt tillbehør meg så liten utveksling som mulig så betyr det at det ikke er umulig forstår jeg Takker Sitér dette innlegget Link to post
Sjøfnugg Svart 29.Mars.2020 Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 Både volvo og mercruiser har hatt såkalt "jackshaft" løsninger levert til sine drev. Har aldri sett de montert i båt. Men masse bilder om du googler jackshaft og volvo penta. Uansett kommer du ikke unna at du ikke kan bruke motor med særlig mye mer dreiemoment en de som originalt ble levert til drevet. Ellers er det jo Konrad drev, som skal være ganske så kraftige, sikkert tilsvarende dyre. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 29.Mars.2020 Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 fiskebaat skrev for 9 timer siden: ser ut for meg som det er bare motorer som er bygget for drev som kan brukes med drev Slik er det ikke. Det er ingen umulig jobb å lage en svinhjulskåpe som gjør det mulig å bruke Perkinsmotoren din i en båt som er bygget for drev. Noen enkle sjekkpunkter: motoren bør gjøre 3800 omdr båten må bære vekta av Perkinsen (er båten bygget for VP145 bensin så kan du ikke sette inn ett beist av en diesel...) Byggelengde på motor bør passe med motorrom Byggebredde på motor bør passe med motorrom Avstivere må passe til bunnpannebredde Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.