Palarne Startet 29.Mars.2020 Del på Facebook Startet 29.Mars.2020 Hei. Er det noen som vet hvorfor de nye Verado 250 og 300 er blitt 4,6l V8, mens de to (tre) største 350 og 400 (400R) er 2,6l 6 sylinder i rekke? Og hvilke endringer er det i så fall på de nye 350 og 400 hk som nå kalles Verado L6 kontra de gamle 225hk til 300 hk som og var 2,6l i rekke? Jeg ville jo tro at når en oppgraderte 250 og 300 med større volum så ville en og bygge de største på dette volumet? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 29.Mars.2020 Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 Den største bygger jo på v8. Nye 450r er samme som 250 og 300, bare med en konpressor. Tipper der snart kommer en 500 fra mercury Sitér dette innlegget Link to post
Palarne Svart 29.Mars.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 Eika skrev for 3 timer siden: Den største bygger jo på v8. Nye 450r er samme som 250 og 300, bare med en konpressor. Tipper der snart kommer en 500 fra mercury Dette er fra 2019 brosjyren. Ser at 450'en har samme spec som 250 og 300 når jeg googler den, men jeg ble likevel ikke spesielt klokere. Vil det si at 350 og 400 er gamle motorer med "gammel" teknologi? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 29.Mars.2020 Del på Facebook Svart 29.Mars.2020 350 og 400r er samme maskina som for noen år siden ja, kun v6 og v8 som er nye konstruksjoner Sitér dette innlegget Link to post
Solseng Svart 30.Mars.2020 Del på Facebook Svart 30.Mars.2020 Jeg vet Mercury har slitt med å produsere nok av de nye V8 (250-300) siden det har vært stor etterspørsel på det amerikanske markedet. Lang leveringstid for repower da mye av motorene/kapasiteten er solgt direkte til båtprodusentene. Derfor tenker jeg de valgte å beholde 350 og 400 L6-motorene siden de hadde lager og kapasitet til å produsere disse + at markedet for disse store motorene er stort der borte. Nå har de lansert 450R som er en kompressormatet 4,6L/V8. Dette er en motor fra Racing-avdelingen. Den bygges altså på en annen produksjonslinje. Har muligens ikke samme garantitid som standard Mercury og er veldig dyr. Det er sikkert mulig å hente ut enda mer effekt siden den er kompressormatet, men tipper det først kommer nedstrupede 350/400hk 4,6L/V8/kompressor etterhvert for å erstatte L6-modellene. Tipper ogå at de vil se hvor holdbar/driftsikker 450R er før de slipper nedskalerte modeller (350/400) ut som standard Mercury-motorer. Dog har båtmarkedet/økonomien gått fra all-time high til corona-bråstopp på et par uker - så dette er vanskelig å spå hvordan fremdriften blir fremover. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.