Jp62 Startet 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2020 Skal bytte motorolje på en Ford 351 windsor. Er det best med mineralolje på denne , og kan jeg bruke olje ifra Biltema? Sitér dette innlegget Link to post
fletcherwindsor Svart 29.Mars.2020 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2020 Jp62 skrev 47 minutter siden: Skal bytte motorolje på en Ford 351 windsor. Er det best med mineralolje på denne , og kan jeg bruke olje ifra Biltema? Har den gått med mineral olje fra før må du fortsette og kjøre det pga syntetisk olje kan løse opp gammelt oljeslam og plugge trange oljekanaler som rundt veiv/rådelager osv. 10w 40 fra biltema bør gå greit. Begynner motor og bli slitt, kan 20w 50 være bedre. Ligger oljetrykket ned mot 1 bar på tomgang med 10w 40, ville jeg brukt 20w 50 Sitér dette innlegget Fletcher Arrowbeau 17 (bygget om fra utenbords til innenbords) 351Windsor (5.8L) V8 VP 280 Utv. 1.61/1 Solas titan 15 5/8 * 23" (Er på utkikk etter overgangs plate fra VP til mercruiser transome) Link to post
Seville Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Hei! jeg skal bytte olje og oljefilter på samme type motor! Men jeg aner ikke hva slags olje den har gått på før, er det noen som har noen forslag/råd til den problemstillingen!? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 19.April.2021 Link til dette innlegget Svart 19.April.2021 Mineralsk sae 30 olje. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.