Jump to content

Valg av ny båt,konseptet styrhus med dekksplass og mange aktører

Jacop

Recommended Posts

Hei, i disse koronatider sikler jeg skikkelig på ny båt og ser veldig mye på cabincruiser med styrhus,styrhus er et must egentlig. Helårs bruker..

De båtene jeg har sett på er jo i og for seg høvelig like, med samme konsept. hytte med dekksplass..temmelig enkel innredning med vendbart passasjer sete. Finnmaster , barracuda , merry fisher , askeladden etc. Prisen kan jo gjerne variere med mange hundretusen selv om de er noenlunde likt utstyr og motorisert... er det noen pros n cons? Sett veldig mye på askeladden c76. 

Hei! Eg er i same situasjon og har landet på Beneteau Antares. Da båten primært kommer til å bli brukt til dagsturer med fiske. Med to små som ikke får sydenferie er det litt kjekt med overnattingsmuligheter. Har og sett på MF og Quicksilver båter, men føler man får litt mer stil/komfort med Antares. Arrester meg om dere har innvendinger! Har ikke kjøpt enda. 

Vet ikke om det er sant, men en på brygga vår sa at Askeladden brukte glass i styrhusvinduene mens de franske brukte plexi, og at det gir mer vibrering og støy.  For min del liker jeg best Askeladden og Finnmaster, men dette er jo smak og behag! Har litt tro på skroget på Anteras 6/7 men de er litt enklere og mangler styring ute

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Er det ny eller brukt båt du vurderer? Beneteau Antares har fått nytt skrog de siste årene  som visst nok skal  være mye bedre i sjøen en det gamle. Jeg har kun kjørt det eldre skroget og det er tydelig designet med fokus på god plass. I litt sjø er det ukomfortabelt og slår mye selv ved moderat bølgehøyde. Det samme er min opplevelse av Merry Fisher. 

hanto1 skrev for 23 timer siden:

Mye forskjellig på markedet, enkleste er jo å definere hva du trenger, mht innredning bysse, toalett, soveplass etc.

Har sett på enkelte MF og Askeladden( av de litt større) vil vel mye på for liten plass. Da ble både toaletter og soveplasser dimmesjonert for barn. 

Kallethekid skrev for 10 timer siden:

Er det ny eller brukt båt du vurderer? Beneteau Antares har fått nytt skrog de siste årene  som visst nok skal  være mye bedre i sjøen en det gamle. Jeg har kun kjørt det eldre skroget og det er tydelig designet med fokus på god plass. I litt sjø er det ukomfortabelt og slår mye selv ved moderat bølgehøyde. Det samme er min opplevelse av Merry Fisher. 

Høvelig ny værtfall, rundt 2015 og oppover. Møkklei av å skru på gammel innenbords diesel. Aldri kjørt påhengsmotor. Tenker rundt 750k maks maks. Ser også at mange av disse 25fot er utrustet med 150hk motor. Det må jo være alt f8r lite?! Par tre stykker ombord og litt dykkerutstyr så må det jo bli traurig?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...