Kjellimakrelli Startet 4.April.2020 Del på Facebook Startet 4.April.2020 Hei. Etter 7-8 års venting sier båtforeningen at jeg snart skal få en plass! Jeg har litt lyst på en seilbåt jeg kan ta familien med på enkle turer med, men det går en bro ved havna merket med 9 meter fri seilhøyder(heter det det?). Har i alle fall kikket på columbie 66. Har lett og gravd etter høyden på denne uten å bli klokere. Kjenner noen her høyden på Colombie 66? Hva med andre små seilbåter med sengeplass? Fant via en link på Columbie-klubben http://www.udkik.dk/app/yyshow.jsp?id=COLUMBIE66&pr=905 at høyden på storseilet fra masten og opp var 7,3m. Kan man finne ut noe ved hjelp av dette? Hadde plassnekke i ungdommen og det er fint det, men har lyst å prøve noe nytt :) Hilsen Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
alf-inge Svart 4.April.2020 Del på Facebook Svart 4.April.2020 Kjellimakrelli skrev for 11 timer siden: Fant via en link på Columbie-klubben http://www.udkik.dk/app/yyshow.jsp?id=COLUMBIE66&pr=905 at høyden på storseilet fra masten og opp var 7,3m. Kan man finne ut noe ved hjelp av dette? På siden du viser til står det også: Mast (bridge clearance) 9.5 m Dvs. at du trenger 9,5 meter fri seilingshøyde med Columbie 66. Sitér dette innlegget Link to post
tomcat Svart 4.April.2020 Del på Facebook Svart 4.April.2020 Ikke mange seilbåter i Hillevågsvannet, den broen er rimelig lav. Sitér dette innlegget Link to post
Kjellimakrelli Svart 4.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2020 Sitat Mast (bridge clearance) 9.5 m Der stod det ja, mange takk! Viste ikke helt hva jeg så etter men ved litt nøyere gjennomlesning burde jeg vel ha forstått det.. Det er jo Hillevågsvatnet det dreier seg om, som tomcat har gjettet. Strømbrua er lav, men skal sjekke litt videre før jeg legger seilbåtdrømmen på hylla for denne gang. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 4.April.2020 Del på Facebook Svart 4.April.2020 Vel.. det finnes jo noen seilbåter i Hillevågsvannet, så du får ta deg en runde og se hvilke merker det er :-). Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 4.April.2020 Del på Facebook Svart 4.April.2020 En Albin Viggen skal gå under hvis du er åpen for litt andre båter. Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.