Jump to content

Hvilke seilbåter går under bro skiltet med "9"?

Kjellimakrelli

Recommended Posts

Hei. Etter 7-8 års venting sier båtforeningen at jeg snart skal få en plass! Jeg har litt lyst på en seilbåt jeg kan ta familien med på enkle turer med, men det går en bro ved havna merket med 9 meter fri seilhøyder(heter det det?). Har i alle fall kikket på columbie 66. Har lett og gravd etter høyden på denne uten å bli klokere. Kjenner noen her høyden på Colombie 66? Hva med andre små seilbåter med sengeplass?

Fant via en link på Columbie-klubben http://www.udkik.dk/app/yyshow.jsp?id=COLUMBIE66&pr=905   at høyden på storseilet fra masten og opp var 7,3m. Kan man finne ut noe ved hjelp av dette?

Hadde plassnekke i ungdommen og det er fint det, men har lyst å prøve noe nytt :)

Hilsen Kjelli

Sitat
Mast (bridge clearance) 9.5 m

Der stod det ja, mange takk!

Viste ikke helt hva jeg så etter men ved litt nøyere gjennomlesning burde jeg vel ha forstått det..:blush:

Det er jo Hillevågsvatnet det dreier seg om, som tomcat har gjettet.

Strømbrua er lav, men skal sjekke litt videre før jeg legger seilbåtdrømmen på hylla for denne gang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...