Jump to content

Slangenippel, plast eller messing?

HiWard

Recommended Posts

Jeg skal montere en vanntrykkmåler på motoren og har fått fatt i et brukt kit tilpasset min motor. Slangenippelen som skrus inn i motorblokka skal egentlig være en rett type av messing, mens jeg har fått med en 90 grader slangenippel i plast. Spørsmålet er, bør jeg bruke slangenippel av plast eller messing eller er det hipp som happ? Vi snakker vanntrykk opp mot 50psi. Temperaturen vet jeg ikke siden jeg ikke vet om vanntrykket måles på tur eller retur. Er det retur kan temperaturen komme opp i max 100C.

Bildet under viser nippelen jeg har fått med og en i messing (dog med feil kjønn)

1ECAEAEA-9BE2-42DD-B8FE-76F3D920D919.jpeg.0ba9805397e30af2f901f85b2c89b81f.jpeg

Redigert av HiWard (see edit history)

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

I dag fikk jeg montert vanntrykkmåleren mellom to strøk med primer til bunnstoffet.

Det er ikke akkurat raust med plass under motordekselet og stussen pekte selvsagt nedover når slangenippelen satt tight i hullet sitt. Det blir da en u-bend på slangen, så passet jeg på å få sensoren høyere enn uttaket slik at den ikke blir stående i saltvann mellom turene. 

Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...