HiWard Startet 4.April.2020 Del på Facebook Startet 4.April.2020 (redigert) Jeg skal montere en vanntrykkmåler på motoren og har fått fatt i et brukt kit tilpasset min motor. Slangenippelen som skrus inn i motorblokka skal egentlig være en rett type av messing, mens jeg har fått med en 90 grader slangenippel i plast. Spørsmålet er, bør jeg bruke slangenippel av plast eller messing eller er det hipp som happ? Vi snakker vanntrykk opp mot 50psi. Temperaturen vet jeg ikke siden jeg ikke vet om vanntrykket måles på tur eller retur. Er det retur kan temperaturen komme opp i max 100C. Bildet under viser nippelen jeg har fått med og en i messing (dog med feil kjønn) Redigert 4.April.2020 av HiWard (see edit history) Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Hulda Svart 4.April.2020 Del på Facebook Svart 4.April.2020 Mer interessant er hva motorblokken er laget. Og temperaturområde. Men siden mine telepatiske evner slår inn på aluminium, sjøvann og 20 grader C, bruk plast. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 4.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2020 Jeg vet ikke hva blokka på E-Tec er laget av, men da er jo det tryggeste plast. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Hulda Svart 4.April.2020 Del på Facebook Svart 4.April.2020 Påhengsmotor? Aluminium. Sitér dette innlegget Link to post
HiWard Svart 4.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2020 Ja, det er en Evinrude E-Tec 115 Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
HiWard Svart 4.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2020 Med det samme jeg lærer ting; er Loctite 542 egnet som gjengetetting i dette tilfellet? Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
HiWard Svart 5.April.2020 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2020 I dag fikk jeg montert vanntrykkmåleren mellom to strøk med primer til bunnstoffet. Det er ikke akkurat raust med plass under motordekselet og stussen pekte selvsagt nedover når slangenippelen satt tight i hullet sitt. Det blir da en u-bend på slangen, så passet jeg på å få sensoren høyere enn uttaket slik at den ikke blir stående i saltvann mellom turene. Sitér dette innlegget Volvo Penta 5.7GXi-HF bensinmotor med DP-SM drev Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.