Jump to content

Skal motoren være tiltet opp eller ned? - Transport av båt med motor på tilhenger

raskebriller

Recommended Posts

• 2 måneder senere...
LM 605 skrev On 4.4.2020 at 19.04:

Står vel i manualen på de fleste motorer at tiltstøtten ikke skal brukes under transport av båten på henger, Det skal der i mot  brukes en spesiell støtte anordning nede på stammen, eller f.eks. en  trekloss (2x4)  som støtter mot .i "nesten" nedtiltet motor.

Jeg lurer på det samme som TS, hvordan monteres denne treklossen slik at den avlaster motor/tilt på en riktig måte? Forsøkte med noen treklosser, men disse «hoppet av» ved belastning. Noen med forklaring/bilde/illustrasjon av hvordan treklossen monteres? 

Paron78 skrev for 1 time siden:

Jeg lurer på det samme som TS, hvordan monteres denne treklossen slik at den avlaster motor/tilt på en riktig måte? Forsøkte med noen treklosser, men disse «hoppet av» ved belastning. Noen med forklaring/bilde/illustrasjon av hvordan treklossen monteres? 

Har du senket motoren ned mot klossen?

Redigert av TrikkerN Lønning (see edit history)

E-tec som alle tidligere Johnson/Evinrude-motorer jeg har hatt har vel da et litt annet opplegg enn f.eks Suzuki. Som jeg husker Johnson/Evinrude-motorene så var det to, ikke en, "hendler" hvor den ene var for trailiering (trailering bracket), og den andre for å holde motoren oppe når den ligger på sjøen. 

Med andre ord er det som allerede påpekt viktig å skille mellom de forskjellige merkene og LESE manualen!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Min motor går farlig nært bakken nedtiltet så jeg har alltid kjørt med motoren hvilende på den originale tilt støtten. Jeg ser at flere skriver at man skal bruke tre bjelker eller lignende ( som sikkert er det beste )  , men jeg har kjørt flere tusen km med båten på henger slik uten problemer. 

Jeg har troa på å kjøre forsiktig i fartsdumper og lignende for å spare både henger og båt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...