Jump to content

Ny i klubben


ellen

Recommended Posts

For en flott klubb dette er!   :cool:

Jeg har sittet framfor skjermen ganske mange timer i vår og lett etter bruktbåt, og har svingt mellom båter fra 19-27 ft.  Jeg fant en flott Biam 660 Fisher på nordvest-landet, men den ble solgt før jeg fikk snudd meg.  Etter det har jeg sett på flere Hansvik 600, Bella, NB, Viksund og Viknes.  Fra å starte med den tanken at båten ikke skulle koste mer enn 100 tusenlapper, har jeg nå bestemt meg for å ta opp lån og kjøpe ny båt.  

Jeg har tidligere vært (og er) trebåtentusiast, men har fått nok av pussing og smøring.  Familien og jeg har hatt fire båter, to åpne trebåter, en sjark på 21 ft, og en Colin Archer, type losskøyte på 33 ft.  De tre første var gamle båter som vi slet ut, den siste solgte vi til sørlandet for tre år siden.

Jeg har ikke veldig god greie på båt, men jeg har etter hvert bestemt meg for at den nye båten skal ha:

Selvlensende dekk, lukket løsning.

Dieselmotor, innenbords, rak aksel.

Ferskvannskjøling.

Overnattingsmulighet for 2-3 personer.

Separat toalett.

Pentry med Wallas, kjøleskap og mulighet for oppvask.

 

Jeg har falt for en båttype som heter Tobias (21 og 23 ft), men fikk ingen svar på om noen i klubben har erfaringer med denne båten.  Derfor vinkler jeg spørsmålet litt annerledes:  Er det noen som har noen gode tips til meg om kjøp av ny båt?  (Er selvfølgelig fremdeles interessert i Tobias). :cool:

På forhånd takk!

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har ikke opfattet dette som en klubb, men et forum hvor fritidsbåts

eiere og "wannabies" deltar.

Hva slags båt som tilfredstiller ditt behov og økonomi er det ingen andre enn deg som vet.

Det finns MINST like mange svar på dette som innlegg på denne siten.

Tvil deg frem :cool:

mvh

giver

                                                     

Link to post
Share on other sites

Hei ellen :flag:

Velkommen om bord!  :flag: Jeg synes "klubben" er en god betegnelse på Baatplassen, nettopp fordi dette forumet holder et høyt nivå og god ståhøyde i "ruffen". Det er et utrolig verdifullt at vi har et båtforum hvor også nye båtfolk kan få nyttige tips og informasjon, men også vi som har båt og båtliv som jobb får verdifulle impulser i form av informasjon og synspunkter som forhåpentlig bidrar til at vi kan gjøre en enda bedre jobb for båtfolket.

Hilsen Jan

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Kjempetakk til Jan og Ingar for hyggelig velkomsthilsen!  

(Giver! Du gjorde meg litt :lol:!  Ivrige nybegynnere har ikke alltid begrepene på plass, men nå har jo du ettertrykkelig prøvd å lære meg å holde tunga rett i munnen - takk).

Jeg har tidligere nevnt at jeg ikke har så veldig god greie på båt, men båtliv og fiske kan jeg ganske mye om (alt er relativt).   :blush:

Jeg kjenner til de fleste uer- og torskemean der jeg bor, jeg vil sjelden på land igjen når vi er på sjøen, og jeg er ubeskjeden nok til å si at jeg lager en bra uersuppe!  For ikke å snakke om heimlaga feskkaka!  Dokker gutta der ute ( for det er vel nokså mange av dokker i den her klubben eh...... unnskyld, forumet):  Kom med noen gode og trivelige tips/meldinger, så skal dokker få noen tilsvarende tilbake.  Jenter vil jeg selvfølgelig også gjerne ha kontakt med, sjøl om jeg tror at det for det meste er gutter i alle aldre som koser seg med disse sidene.

Forresten så snakket jeg med en trivelig fyr som eier en Tobias-båt i dag.  Han sa at han var svært fornøyd med båten sin.  Da jeg spurte om han ikke savnet noe ombord, sa han at det hadde gjort seg med flere damer.   :lol:.  Utover dette mente han også at glassfilteret i motoren er for lite, og at det bør plasseres på skott bak i båten, mellom maskin og oppbevaringsrom.  Sikringene ombord kan også plasseres slik at de er lettere tilgjengelig/mer komfortable.  Hei og hopp til alle sammen, og god natt!

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...