Jump to content

Owatrol Polytrol på falmet grå gelcoat, noen med erfaring her?


DR_Nelson

Recommended Posts

Har en del oksidert gelcoat, farge grå.
Denne er for tynn til å våtslipes, så redning blir folie eller polytrol. Folie holder ca 5 år, men er vanskelig å foliere der det er falmet. Så hvis noen har prøvd dette vidunderet - polytrol, og kan si hvor lenge det varer på gelcoat hadde det vært til god hjelp.  

Link to post
Share on other sites

Det er for tynt til å rubbes og. Såvidt det er farge over det hvite. 

Men hvis det blir skjolder og dritt, må jeg nok ty til folie, bare skjøte litt. 
Gidder ihvertfall ikke rulle topcoat for så å slipe,rubbe,polere,vokse:rolleyes:

 

Avery here is my money... :sad:

Link to post
Share on other sites

Har hatt en Ibiza Med blått skrog som testen i båtliv viser. Og ja, stod vel 15 timer og våtslipet og rubbet. Her var det gjort på 30min? 
 

Nå er jo disse feltene mine over fenderlisten, så blir bare utsatt for vask og UV. 
Dette må bare prøves!

Tusen takk for tips @Jakob T Legger inn bilder når det utført:thumbsup:

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
DR_Nelson skrev On 6.4.2020 at 23.07:

Har hatt en Ibiza Med blått skrog som testen i båtliv viser. Og ja, stod vel 15 timer og våtslipet og rubbet. Her var det gjort på 30min? 
 

Nå er jo disse feltene mine over fenderlisten, så blir bare utsatt for vask og UV. 
Dette må bare prøves!

Tusen takk for tips @Jakob T Legger inn bilder når det utført:thumbsup:

Hvordan gikk dette - fikk du testet?

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Napoli skrev for 6 timer siden:

Hvordan gikk dette - fikk du testet?

Ja, utførte dette i sommer. Ble som nytt, dog uten den helt blanke gelcoat effekten.  
Etter 2 mnd nå er det igjen helt matt. 
Erfarte og at vannbasert avfetting (surfex hd) gjorde det raskere matt. 
 

Til våren blir det folie som heller byttes hvert 5 år, og ikke trenger å rubbes. 

Link to post
Share on other sites

DR_Nelson skrev for 3 timer siden:

Ja, utførte dette i sommer. Ble som nytt, dog uten den helt blanke gelcoat effekten.  
Etter 2 mnd nå er det igjen helt matt. 
Erfarte og at vannbasert avfetting (surfex hd) gjorde det raskere matt. 
 

Til våren blir det folie som heller byttes hvert 5 år, og ikke trenger å rubbes. 

Så omtrent samme varighet som Polytrol. Synd, hadde et håp om at dette kanskje kunne være noe nytt og bedre. Var det surfexen som tok det? Og i hvilket blandingsforhold? La du noen form for sealer over?

Redigert av Napoli (see edit history)

Ibiza 19 Sport Selva F100 // Musling 430 Yamaha 60//GH 11 Deluxe Mercury Viking EFI 10(20)//Boston Whaler Supert Sport Limited 15 Yamaha F60

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...