Toorkil Startet 6.April.2020 Del på Facebook Startet 6.April.2020 Hei, håper kanskje jeg kan finne svar på spørsmålene mine her. Jeg har i bunn og grunn 2 spørsmål. Jeg kan stille spørsmålene først, også evt litt forklaring under. Det gjelder forskjell på skroget til en Nidelv 24, den ene båten har rett sofa bak og den andre har buesofa. 1. Passer motorene om hverandre i disse to variantene? 2. Passer kalesjene om hverandre? Jeg spør, da jeg har funnet ut at jeg kan kjøre fingrene igjennom skroget i kjølen på båten min (77mod som har en rett sofa bak). Men jeg har tilgang til en annen Nidelv 24 82mod, som har en buesalong bak. Den båten har defekt motor og kalesje. På min båt er motor og kalesje veldig bra så jeg vurderer å sette over motor og flytte over kalesjen fra min og over på den andre båten, men må finne ut om det passer først. Kalesje er ikke noe billig det heller, så visst jeg hadde fått hjelp til disse to spørsmålene, hadde jeg blitt kjempeglad. Jeg sender med bilde av båten min. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 Foreslår at du kontakter Nilsen Båtbyggeri ved Arendal, som produserte disse båtene. Der jobber sikkert fortsatt folk som vet alt om dette. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 Motoren burde i alle fall ikke være noe problem. Kalesjen er kanskje litt verre, den gamle har vel et lite akterdekk som den nye ikke har? Spørsmålet er hva som er enklest, fikse skroget på den du har eller flytte over og modifisere. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Nidelv247 Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 Motor kan enkelt byttes om hverandre. Kalesjen er riktig som Index sier over her. I akterenden er det ett lite "dekk" på de som er før 77" mulig fremdeles passer, men det er jeg usikker på? Jeg trenger kalesje til min 76modell?? Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 6.April.2020 Del på Facebook Svart 6.April.2020 Tviler sterkt på at kalesjen kan flyttes over (dvs jeg er 99,9% sikker). Mulig den kan sys om og at det ikke koster all verden. Ny kalesje til min Nidelv24 for 2 år siden (med rundsitter) betalte jeg 16.000 kr for hos Agder kalesje (fra malnummer). mvh Kk Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Motoren kan jeg ikke se noe som helst problemer med, det er jo samme konstruksjon på båten og ingen endring under dørken, bortsette fra at det er mindre plass akter på grunn av rundsitteren. Men kalesjen vil ikke passe, du vil ikke få festet den akter, fordi festepunktene er forskjellige. Hilsen en eks-N24-eier (1974-modell med rett sofa). Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.