Gruffalo1 Startet 6.April.2020 Link til dette innlegget Startet 6.April.2020 Var en del rustvann/slagg i ekspansjontanken til kjølevæska. Sugde ut all kjølevæske, absolutt ikke ren og pen.. ca 10-12liter. Spørsmål : Hvordan etterfylle jeg med ny kjølevæske? Vil all ny kjølevæske gå ned i metalltanken helt uten videre? Eller må motoren gå... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 6.April.2020 Link til dette innlegget Svart 6.April.2020 Jeg ville i alle fall ha kjørt en runde med radiatorrens og en grundig skylling med rent vann før ny frostvæske. Ingen vits å ødelegge ny frostvæske. Du fyller på varmeveksler ja, det kan være lurt å løse slangen til termostaten litt for å slippe ut luluftlommer. Deretter starte og lå den gå litt, og etterfylle om det minker. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gruffalo1 Svart 7.April.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 Takk for svar ? Hvordan går jeg fram for å skylle dette system? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 8.April.2020 Link til dette innlegget Svart 8.April.2020 Det enkleste er å skru av termostathus, ta ut termostat, av med lokk på varmeveksler og spyle fra termostathus slik at det renner ut av påfyllingen. Pakk gjerne en fille godt rundt slangen så du får litt trykk på vannet. Monter sammen, fyll opp med rent vann og kjør den varm. Tapp av, gjenta om det ikke er rent. Når alt er rent fyller du på frostvæskeblanding. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.