mons Startet 7.April.2020 Del på Facebook Startet 7.April.2020 I Søgne har det vært stjålet etpar båter i det siste. Forrige helg mistet noen motorinstrumenter med mer p land, og denne helga (før tirsdag) har det vært innbrudd i minst 5 båter i Torvefjorden Båthavn. I fjor mistet dykkerklubben motorstyringer med mer, men nå er det skikkelig alarm med kamera både ute og inne. http://n247.no/?nyhet=11524&tittel=Innbrudd_i_flere_baater_i_Torvefjorden_baathavn Sitér dette innlegget Mons Link to post
Hakkannen Svart 7.April.2020 Del på Facebook Svart 7.April.2020 Irriterende at enkelte ikke klarer se forskjell på mitt og ditt Begynner poppe opp en del «båt-stjålet-artikler» på Facebook her lokalt også, så er nok lurt å følge litt ekstra med i havna! Gjerne notere seg folk man ikke har sett før. Veldig trist synest jeg, da jeg liker godt å gå rundt i de lokale havnene og se på båter. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Her i overgangen mellom østlandet og sørlandet har det vært lite is på fjorden men det har vært relativt lite fanter, tatt de uvanlig "gode forholdemne" tatt i betraktning... Må si jeg blir glad når jeg en sjelden gang er i båthavna hvor jeg har båt på land og det kommer en kæll bort og lurer høflig på hvem jeg er? Da tar jeg gledelig opp førerkortet og logger meg på foreningens medlemsliste og visen ham plassnummeret mitt og navnet. Da takker jeg for at han følger med og skulle ønske at enda flere gjør som ham Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Tragisk, samme hver vår. Kan ikke gjøre annet enn å passe på daglig, og ha forsikringen i orden.Dette er jo noe som gjentar seg år etter år, særlig på vår/høst, når båter/motorer står på opplagsplasser etc. Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Her på vestlandet har pakket vært i gang lenge, 2stk 150hk utenbords som ble stjålet i båtforeningen for en måned siden. Utrolig nok ingen skade på båtene, men motorene var forduftet. De klippet opp låsen til bommen og så var det fritt frem. Ene båten stod med ræven langt inn i skauen, så må ha vært litt av ett styr å få av maskinen (e) Helvetes pakk. Lokalpolitiet har vært knall i etterkant, og sjekker båthavner i nærområdet her regelmessig. Blir Video overvåkning av hele båthavnen nå, monteres straks alt av båter er ute og det kan legges kabler. Husk å ha forsikringen i orden :) Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Shore Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Må si det forundrer meg at det selv i 2020, må stjeles fra en båtforening, for at man skal installere noe så enkelt som overvåkning. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
Vdub Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Kjeltringpakk her i området og. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Shore skrev for 5 timer siden: Må si det forundrer meg at det selv i 2020, må stjeles fra en båtforening, for at man skal installere noe så enkelt som overvåkning. "Jammen havna vår er så bra og skjerma, at ingen kommer hit å stjeler" Tydelig at tyvene ikke er av samme oppfattelse. "Wohoooo, en havn uten kamera, vi gjør en helaften ut av dette og tømmer så mange båter som muligt. Ohhhhh yeah, #payday2020" Sitér dette innlegget Link to post
Guest Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 S/Y Vega skrev for 8 timer siden: Blir Video overvåkning av hele båthavnen nå, monteres straks alt av båter er ute og det kan legges kabler. Hvorfor ikke en trådløs nødløsning som kan monteres allerede imorra ? Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 16 minutes ago, Eika said: Hvorfor ikke en trådløs nødløsning som kan monteres allerede imorra ? Du spør godt, og jeg har ikke noe svar. For min del hadde det vært trådløst over hele linjen. Kabler som kan kuttes er aldri bra. Lurer på om det skal installeres fiber/internett i lokalene i samme slengen, og det har noe med det å gjøre. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Shore Svart 8.April.2020 Del på Facebook Svart 8.April.2020 Har man ikke annen mulighet, kan et viltkamera ofte være nyttig. Enten kan man bli tilsendt bilde ved bevegelse, eller man kan be om å få bilde på MMS eller PC ved å sende en SMS til kameraet. Bare det at det gis beskjed om at området er overvåket vil være preventivt, et par dummies i tillegg vil gjøre tyveraddene usikre. Sitér dette innlegget Skulle Googlet hva prokrastinering betyr, men tror jeg utsetter det til i morgen. Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 (redigert) Shore skrev for 14 timer siden: Har man ikke annen mulighet, kan et viltkamera ofte være nyttig. Enten kan man bli tilsendt bilde ved bevegelse, eller man kan be om å få bilde på MMS eller PC ved å sende en SMS til kameraet. Bare det at det gis beskjed om at området er overvåket vil være preventivt, et par dummies i tillegg vil gjøre tyveraddene usikre. Jeg brukte viltkamera provisorisk frem til i går. Nå har jeg montert alarm som er koblet opp over 4g. ? Hadde kjeltringer ombord forrige helg på land, mellom fredag kl 20 og lørdag kl 11..!(Ronsbukta, Kristiansand) Jeg føler jeg har vært maks uheldig , har vel hatt 2 båttyveri, og folk ombord 1 gang på de siste 4 år.(i fjor hadde jeg ikke båt) Mao snart på fornavn med de på forsikringen.. Redigert 9.April.2020 av TrikkerN Lønning (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 (redigert) Slettet Redigert 9.April.2020 av Jonas (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DR_Nelson Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Kjøpt inn Alto Go nå. Kamera med bev sensor Og infrarød. 2-veis tale, 4G, og oppladbart batteri. Du får alarm via app og alt lagres i en sky i 7dager. Toppers. Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Jeg tester denne nå Sitér dette innlegget Link to post
Vdub Svart 9.April.2020 Del på Facebook Svart 9.April.2020 Vdub skrev On 8.4.2020 at 16.33: Kjeltringpakk her i området og. og sånn gikk det..... jævla kjeltringpakk! Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 (redigert) Har ikke ord en gang for sånne banditter. Redigert 10.April.2020 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 10.April.2020 Del på Facebook Svart 10.April.2020 Det ene tyveriet jeg hadde tok jeg på gjerningsmannen fersken. En kompis og meg var ut og fisket. Etter lite fisk vendte vi baugen innover mot båtplassen. Plutselig så jeg en veldig kjent båt (Scand GTO) i det vi skulle legge til. Samme interiør og samme motor, som jeg hadde. Men jeg var litt i tvil inntil jeg så regnr, da var jeg 100% sikker. Gjerningsmannen la til på en random båtplass, der hvor vi fiskesjarken. (Båten som ble stjålet hørte til på et helt annet sted.) Jeg er ikke helt den rolige typen i slike situasjoner, men heldigvis hadde jeg med han kompisen min til å overbevise meg at å ringe politiet var lurt. Politiet kom raskt, 4 mann og pågrep gjerningsmannen. Båten ble kjøpt i mai, dette skjedde midt i juni. Det var skader for over 40.000 og båtsommeren ble ødelagt. Når jeg ringte forsikringen trodde de nesten ikke på meg, når jeg sa at han kom kjørende forbi. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.