Jump to content

Finnes disse rykkdemperne?


Lucky Strike

Recommended Posts

Hva mener du med at de er blitt morkne etter mange år? Mine rykkdempere er vel over 25 år gamle og fremdeles som om de var nye. Type? Forsheda.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Har fra biltema. De er 5 år gamle. I år røyk den første, der tauet går opp og ned. Det kan til tider være veldig stor belastning på rykkdemperne der båten ligger. Unnskylder ikke demperne fra biltema. Uten å ha regnet på det, lønner det seg nok å kjøpe kvalitet. Jeg skal kjøpe Forsheda i år. 

Link to post
Share on other sites

Takk, horg, der var de :thumbsup:. Jeg bruker litt forskjellige dempere til litt forskjellige situasjoner for å si det sånn. Det betyr jo også at de samme ikke har vært i bruk til stadighet i 15-20 år. Tror nok de jeg er ute etter ikke varer så lenge med mer intens bruk. Men disse er ganske myke, og fjærer mykt før en annen fortøyning trer inn. Hver sin smak og hvert sitt opplegg for demping. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...