Jump to content

Ny kjøpt salt tablett til redningsvest - gått ut på dato?


Knallipadden

Recommended Posts

Jeg har fire Marine Pool automat redningsvester. I år var det tid for å bytte salt tabletter. Siden jeg ikke fant bare salt tablettene i salg må jeg bytte hele settet med patron. Når jeg kjøpte settene i butikken manglet over halvparten Salt tabletter. Noen langfingrete hadde tydeligvis vært i aksjon. Jeg fant fire sett med alt inntakt. Det ene var riktig nok forsøkt åpnet men så har de tydeligvis ikke rukket å få den ut. 

 

Når jeg kom hjem så jeg at det står stemplet noe som kan likne på dato på salt tablettene. Den ene står det jun 14 og den andre står det jun 30. Betyr det at noen av settene jeg har kjøpt har gått ut på dato? Kan det være noen som har puttet gamle salt tabletter inn i pakken, eller selger butikken varer som har gått ut på dato? 

IMG_20200408_174404.jpg

IMG_20200408_174414.jpg

IMG_20200408_174424.jpg

Link to post
Share on other sites

  • Regatta-cell-HR.jpg

    Halkey Roberts (HR)
    Cellulose-tabletten er merket med produksjonsdag-/ måned og år. Produsenten anbefaler at tabletten skiftes ut senest innen tre år etter datomerkingen. Regatta anbefaler at du skifter tabletten hvert år. Brukt tablett resirkuleres som plast.

Link to post
Share on other sites

Jeg sjekket alle vestene mine nå. To av vestene byttet jeg på for to år siden. Det står det 16 på salt tabletten. Vestene kjøpt i 2017 står det 18 på tabletten. Salt tablettene som er merket 16 er sannsynligvis solgt for gamle også da? Det er de to jeg byttet for to år siden. Jeg er sikker på det fordi jeg byttet når jeg fikk ny båt. To av vestene er kjøpt i 2016, og to er kjøpt i 2017. 

 

Jeg fant tabletter på Helly hansen. 

Redigert av Knallipadden (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Knallipadden skrev for 11 timer siden:

 Veier det som er oppgitt og det er ikke noe hull. Hvor lenge varer en Co2 patron for de som vet? 

 

Har aldri hørt, eller sett, at noen har opplevd at slike patroner har lekket? Er det et reelt problem, eller fare for skal skje?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Mouche skrev for 5 timer siden:

Har aldri hørt, eller sett, at noen har opplevd at slike patroner har lekket? Er det et reelt problem, eller fare for skal skje?

Hej

Du har nog rätt, vi har på SXK Västkustkretsen monterat säkring på gaspatronen och testat ca 2400 västar sedan 2016. Vi har inte hittat en enda gaspatron som saknat något i vikt, däremot har vi hittat flera helt tomma och då med hål där stiftet slagit hål utan att ägaren har någon förklaring. Förklaringen kan kanske vara att gaspatronen har varit lite urskruvad men stiftet ändå räckt fram för att slå hål på tuben och att gasen läckt ut i gängorna. Att en väst löser ut utan anledning kan nog ske när utlösningsbobinen blir gammal. Omkring 5-10% av västarna hade lös gaspatron, detta är det viktigaste att kolla.

Hälsningar Ove 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...