Jump to content

Turtall problemer Steyr


Bestyreren

Recommended Posts

Var en prøve tur idag fikk bare 85% last på motoren, og derav rundt 250rpm mindre. Var ute forrige helg da virket det som det skulle. Motor er en Stey 156. Båten er ikke grodd. Noen som har vet bort i dette, har skjedd 1 gang før, men da virket det neste tur. Tenkte ikke mer over det.

Link to post
Share on other sites

Det første jeg tenker er tette dieselfilter, men da skulle det ikke rette seg av seg selv. Det andre jeg tenker er turbo, men det er svært sjelden at det oppstår periodiske feil med selve turboen. Det neste jeg tenker er luftmengdemåler. Her er det sjanse for periodiske feil. Sjekk kontakter i første omgang.

Link to post
Share on other sites

16 minutes ago, Kjetil Solheim said:

Det første jeg tenker er tette dieselfilter, men da skulle det ikke rette seg av seg selv. Det andre jeg tenker er turbo, men det er svært sjelden at det oppstår periodiske feil med selve turboen. Det neste jeg tenker er luftmengdemåler. Her er det sjanse for periodiske feil. Sjekk kontakter i første omgang.

Diesel filter og for filter er byttet for 1 og 1/2 uke siden, så det tviler jeg på. Det andre skal jeg se på i morgen. Takk for tips. Ruser jeg motoren får jeg turtall, men selvfølgelig ikke noe last.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...